Ubunt 7.04

Thomas Venieris mot at freemail.gr
Tue Apr 24 01:04:04 EEST 2007

On Saturday 21 April 2007 15:03, Smokejohn wrote:
> Poia ekdosh einai gia mena??32-bit h mhpws 64??/ Rwtaw gaiti grafei
> amd64.AA kai poies oi diafores tous?? Paradeigma sthn 64 bit den
> uparxoun ola ta programmata pou 8a eprepe na uparxoun sthn 32-bit
> 3kdosh??

Ισχύει ότι ισχύει για όλες τις διανομές Linux:

32 bit:
- Δουλεύει παντού και παίζουν όλα τα προγράμματα ανοιχτού και κλειστού κώδικα.
- Βλέπει πάνω από 3-4GB μνήμης μόνο με "κόλπα" (που έχουν ως αποτέλεσμα μια
μικρή μείωση στην ταχύτητα).

64 bit:
- Δουλεύει σε Athlon64/Opteron/Core 2 και τα τελευταία Pentium4 (Αν το
cat /proc/cpuinfo | grep lm σου βγάζει κάτι, έχεις 64bit επεξεργαστή).
- Βλέπεις πάνω από 4GB μνήμης απροβλημάτιστα, γρήγορα και χωρίς "κόλπα".
- Υποτίθεται ότι έχεις μια μικρή βελτίωση ταχύτητας λόγω αύξησης των registers
κλπ, αλλά μην φορέσεις κράνος.
- Ότι γίνεται compile για x86_64 θεωρεί δεδομένα FPU, MMX και SSE2, γιατί δεν
υπάρχουν x86_64 επεξεργαστές που να μην τα υποστηρίζουν.
- Ότι είναι κλειστό, binary, proprietary κλπ σιχαμένα, _δεν_ παίζει παρά μόνο
με αηδιαστικά κόλπα (chroots, διπλές βιβλιοθήκες κλπ.) Σε αυτά
συγκαταλέγονται: Adobe Flash Player, WINE, OpenOffice (νομίζω). Νομίζω επίσης
πως τα έχουν κάνει στο Ubuntu αυτά τα κόλπα :-P

Γράφει amd64 με το ίδιο σκεπτικό που λέμε i386, i686 κλπ: Η πλατφόρμα
σχεδιάστηκε από την AMD, απλά την υιοθέτησε και η Intel αργότερα, φωνάζοντας
την EM64T.

> Paidia kai kati shmantiko.To 7.04 exei ola ta paketa pou eixe kai to
> 6.10??Dhladh h uposthriksh einai eksisou kalh??

Ναι.

> PS Mia aporia pou thn eixa panta. To ubuntu se genikes grammes einai
> panta sumbato me ta deb paketa pou einai safws ftiagmena gia debian??

Ναι, όχι, ίσως. Εξαρτάται το πακέτο και κυρίως από τα dependencies που έχει.
Αν πας να βάλεις σε Ubuntu ένα πακέτο που να χρειάζεται το:

libtrexagyreye-2.4.51.1005-etch3.deb

... μάλλον την πατησες. Μπορεί να είσαι τυχερός, αλλά κανείς δεν μπορεί να σου
εγγυηθεί.

Αν ανοίξεις τα universe repositories του ubuntu πάντως, δύσκολα να σου λείψει
κάτι...

--
moT

"There's the television. It's all right there. It's all
right there. Look. Listen. Kneel. Pray. Commercials."
                                           (12 Monkeys)