Migrate απο gentoo σε BSD

Giorgos Keramidas keramida at freebsd.org
Sun Sep 24 16:37:23 EEST 2006

On 2006-09-24 14:02, "Panagiotis .G" <panos at irido.gr> wrote:
> Δυνατό το Gentoo δε λέω αλλά από ένα σημείο και μετά τα σκατωσε με το
> portage , το περίφημο Python-ειδές τους 'emerge' script αφού χρειάστηκε 15
> ολόκληρα λεπτά (και αφού ήπια 2καφέδες) για να κάνει generate ολόκληρο τον
> "κόσμο" τελικά!! μπλέξαμε στα Dependencies ,

Ε ναι.  Τα package dependencies είναι πάντα το πιο δύσκολο και πιο
δύστροπο, στρυφνό και απαίσιο κομμάτι ενός update.

> αφού το σύστημα είχε να γίνει update 1 ολόκληρο χρόνο (αυτά παθαινει
> μια εταιρία όταν φεύγει κάποιος και δε προσλαμβάνουν άλλο για αυτό το
> κομμάτι) ,

Δεν ισχύει αυτό.  Ενα καλά στημένο σύστημα δεν αντιμετωπίζει προβλήματα
επειδή «πέρασε πάνω από ένας χρόνος από το τελευταίο update».

Στο workstation μου στο σπίτι και στη δουλειά, χρησιμοποιώ το
FreeBSD-CURRENT branch.  Επειδή δεν έχω πάντα το χρόνο να το ενημερώνω
(ή να κάνω 'merge' στο τοπικό μου source tree τις αλλαγές από το HEAD
branch του CVS), μπορεί να περάσουν μερικές φορές κάμποσοι μήνες πριν
ξαναγυρίσω σε «παρθένο» CURRENT.  Για παράδειγμα, σήμερα:

    # uname -v
    FreeBSD 7.0-CURRENT #0: Fri Aug 11 22:23:01 EEST 2006
    #

Μετά από ένα update τόσων εβδομάδων, πάντα κάνω update και τα
ports/packages που έχω στημένα:

    % sudo portsnap fetch update          # [1]
    % sudo pkgdb -Fu                      # [2]
    % sudo portupgrade -vu -N -ar         # [3]

[1] Ενημέρωση του `/usr/ports' tree με τα νέα Ports, οπότε έχω τα
    τελευταία patches, makefiles, κλπ.

[2] Ενημέρωση των dependencies με τα νέα ports.

[3] Download, build & installation των νέων ports/packages.

Δεν έχω αντιμετωπίσει ιδιαίτερα προβλήματα με τα dependencies των
πακέτων, ακόμα κι όταν κάποιο package μετονομάζεται (π.χ. όταν το
ethereal μετονομάστηκε σε wireshark).

Δεν «σκάει» ένα σύστημα επειδή πέρασαν 2, 6, ή 18 μήνες.  Σκάει όμως για
άλλους λόγους, που μάλλον στην περίπτωση του Gentoo έτυχε να ισχύουν.

> και αφού λύθηκαν τα dependencies μετά αντιμετωπίσαμε τις ασυμβατότητες
> του maildir με το cirus-imap και διαφορά αλλά.

Δεν ξέρω για ποιές ασυμβατότητες λες.  Νόμιζα πως το cyrus-imapd παίζει
μια χαρά με Maildir/.

> τελικά ?  Διάφοροι τέτοιο λόγοι που στην αρχή νόμιζα ότι θα κάνουν την
> ζωή μου ποιο εύκολη με τα πυθονοειδές script, τελικά την έκαναν ποιο
> δύσκολη στο θέμα των packages update. Λύση ? Το σκέφτομαι πολύ σοβαρά
> να γυρίσω σε BSD και να παρατήσω το linux μια και καλή. Τα παλικάρια
> στο http://www.freebsdwiki.net έχουν κάνει μια παρά πολύ καλή δουλειά
> στην προσέγγιση του. Τι μου προτείνουν οι έμπειροι ?  Keramidas..και
> οι άλλοι?

Ωραίο το freebsdwiki, αλλά μην επαναπαυθείς μόνο σε αυτό.  Το FreeBSD
έχει ένα εκτενές σετ από κείμενα, βιβλία, άρθρα, links, και άλλες
χρήσιμες πληροφορίες στο web site του.  Από *ΕΚΕΙ* πρέπει να ξεκινήσεις,
κατά τη γνώμη μου.

Οσο για τη μετάβαση Gentoo -> BSD, δε θα σου πω όχι αλλά ούτε και ναι.

Το Gentoo έχει μια δική του «φιλοσοφία», με την οποία είμαι σε μεγάλο
βαθμό αντίθετος.  Υπάρχει η τάση στο Gentoo να γίνονται κάποια πράγματα
διαφορετικά, όχι επειδή υπάρχει καλός λόγος αλλά επειδή «μπορούν να
γίνουν αλλιώς».  Υπάρχει η τάση να χαίρεται κανείς για τα uber-elite
optimization flags που έβαλε στο GCC του, χωρίς να τον ενδιαφέρει αν
αυτό καταλήγει σε bugs, θυσιάζοντας την αξιοπιστία και τη σταθερότητα
στο βωμό της «ωμής απόδοσης».

Στα BSD από την άλλη, θα δεις ότι κάποια πράγματα δεν αλλάζουν εύκολα.
Αυτή η σταθερή εμμονή σε «παραδοσιακούς» τρόπους δουλειάς, δεν είναι
ποτέ χωρίς αντίτιμο αλλά έχει και ένα σοβαρό, σημαντικό πλεονέκτημα:

Αν μάθεις κάτι σήμερα στο FreeBSD, (κατά πάσα πιθανότητα) θα συνεχίσει
να ισχύει απαράλλαχτο για τα επόμενα 10 χρόνια.

Από αυτή τη βασική και ουσιώδη διαφορά φιλοσοφίας όμως προκύπτουν ένα
σωρό άλλα πράγματα, τα οποία μπορεί να μην είναι τόσο προφανή στην αρχή.

Στο BSD, μπορεί να μην έχεις πάντα τον τελευταίο, πιο cool, GCC για να
χρησιμοποιήσεις και την τελευταία ρανίδα από performance που μπορεί να
ξεζουμίσει κανείς από τον νέο Intel Dual Core επεξεργαστή.

Στο Gentoo μπορεί να έχεις, σχετικά πιο γρήγορα, υποστήριξη για την
τελευταία NVIDIA κάρτα, και καλύτερο OpenGL support.

Στο BSD μπορεί να κάνει update με τον ίδιο ακριβώς τρόπο για χρόνια, και
να μην καταλάβεις ποτέ ότι το database format του package manager κάποια
στιγμή άλλαξε.

Στο Gentoo μπορεί να κάνεις emerge το νέο PHP και να συνειδητοποιήσεις
ότι έχασες (ή έστω πρέπει να ξακανάνεις με το χέρι) όλες τις local
αλλαγές στις ρυθμίσεις της MySQL.

Όπως όλα τα πράγματα, τελικά αυτό που είναι Σωστό(ΤΜ) είναι αυτό που σε
αφήνει να κάνεις *ΕΣΥ* τη δουλειά που *ΘΕΛΕΙΣ* με τον πιο αποδοτικό,
εύκολο, γρήγορο, και ασφαλή τρόπο.

Μην κάνεις σπασμωδικά μια κίνηση προς κάποιο BSD, επειδή σε τσάντισε το
Gentoo.  Προς το παρόν, εγώ σου προτείνω να επαναφέρεις *ΚΑΠΩΣ* τις
υπηρεσίες που θέλεις και να πάρεις μια βαθιά ανάσα.

Υστερα, δοκίμασε το FreeBSD με την ησυχία σου.  Στήσε ένα μηχάνημα.
Χρησιμοποίησέ το λίγο καιρό.  Δες αν σου κάνει για τη δουλειά που
θέλεις.  Ρώτα.  Μάθε περισσότερα.  Ξαναρώτα.  Παίξε μαζί του...

Κι αν δεις ότι το FreeBSD σ' αρέσει καλύτερα από το Gentoo, επειδή έτσι
πιστεύεις μετά από ώριμη, χωρίς άγχος σκέψη, εδώ είμαστε.

Αυτό που *ΔΕΝ* σου προτείνω είναι να βάλεις τρέχοντας, με άγχος, κι ένα
διευθυντή από πάνω να σου πρήζει τα συκώτια, ένα BSD.  Κανένα σύστημα
έχει ελπίδες να αποδώσει, να δείξει τον καλύτερο εαυτό του κάτω από
τέτοιες συνθήκες.

Το πιο πιθανό, αν βάλεις FreeBSD επειδή «σε τσάντισε το Gentoo», είναι
μετά από ένα μήνα να στείλεις ένα δεύτερο email με τίτλο «Μα τι
μαλακισμένο που είναι το FreeBSD».

Προς το παρόν, λοιπόν, φτιάξε κάπως -- όπως όπως, δεν έχει τόσο σημασία
μάλλον -- το ήδη στημένο Gentoo.

Υστερα, στήσε ένα FreeBSD κάπου και μάθε πως λειτουργεί.  Εξοικειώσου με
το νέο σύστημα.  Κι όταν αισθάνεσαι έτοιμος, βουρ στον πατσά :-)

On 2006-09-24 14:19, Φρίξος Κοψαχείλης <tachyon at vivodinet.gr> wrote:
> Somebody's going to have a field day... %-D

Οχι, εντάξει.  Θα είμαι ευγενικός :P

On 2006-09-24 14:26, DJ Art <djart at linux.gr> wrote:

> Τίποτα δεν έχουν να προτείνουν.

Κι όμως, έχουν.  Βλ. παραπάνω.

> Δεν καταλαβαίνω τί παραπάνω θα έχει να σου προσφέρει το *BSD όταν κι
> αυτό θα το αφήσεις ένα χρόνο χωρίς αναβαθμίσεις, τα ίδια ακριβώς
> προβλήματα θα έχεις:

Κι όμως όχι.

> θα πρέπει να κάτσεις με το χέρι ένα ένα τα πακέτα να δείς τί αλλαγές
> έχουν γίνει, να κάνεις migrate configuration files, data files, κλπ
> κλπ.
>
> Κι αυτό είναι κάτι που δεν το γλιτώνεις ποτέ, σε κανένα λειτουργικό
> σύστημα.

Ανάλογα.  Μιλάμε για Gentoo, μην ξεχνιόμαστε.

On 2006-09-24 14:56, Tsampros Leonidas <ltsampros at upnet.gr> wrote:
> [...]
>    χρειαστείς κατα την διάρκεια του configuration/installation.
>
> γ) http://www.freebsd.org/where.html
>
>    Εδώ θα βρείς links για τα iso images των τελευταίων releases (6.1 ή
>    5.5) (προτείνω 6.1).  Tα iso images CD1 και CD2, περιέχουν και
>    αρκετές χρήσιμες εφαρμογές που βρίσκονται στα ports, precompiled
>    (γνωστά και ως packages). Εάν βαριέσαι να κατεβάζεις τόσα πράγματα
>    μπορείς να κατεβάσεις το bootonly cd (που είναι αρκετά μικρό) και
>    να δοκιμάσεις να κάνεις "δικτυακό" install.
>
> Οδηγίες και λεπτομερείς περιγραφές για όλα αυτά, μπορείς να βρεις

Με τρομάζεις.  Είσαι πιο γρήγορος κι από τον Κεραμίδα :P

Πάνω σε αυτά που έγραψε ο Λεωνίδας, που είναι -- ουσιαστικά -- τα
καλύτερα σημεία που μπορούσε να διαλέξει κανείς από το www.freebsd.org
για έναν έμπειρο UNIX user που θέλει να δοκιμάσει το FreeBSD, έχω να
προσθέσω μόνο τα εξής:

Παναγιώτη:

  * Χρησιμοποιήσε το web site [ http://www.FreeBSD.org/ ].

    Εκεί υπάρχουν ένα σωρό πληροφορίες, τις οποίες θα χρειαστείς.
    Hardware compatibility lists, πληροφορίες για τις εκδόσεις του
    FreeBSD, archives από mailing lists με ερωτήσεις και απαντήσεις, και
    πάνω από όλα, εκτενής τεκμηρίωση για την εγκατάσταση και χρήση του
    FreeBSD.

  * Διάβασε την τεκμηρίωση *ΠΡΙΝ* στήσεις το FreeBSD.

    Πολλά από αυτά που θα σε «παραξενέψουν» στην αρχή, δεν είναι τόσο
    παράξενα αν ξέρεις το γιατί, πώς, πότε, και πού -- κι όλα αυτά είναι
    αρκετά καλά γραμμένα, κατηγοριοποιημένα σε βιβλία και άρθρα στην
    τεκμηρίωση.

    Δε χρειάζεται να είσαι online για να διαβάσεις τα κείμενα βοήθειας
    του FreeBSD.  Μέσα στο πρώτο CD-ROM του install set υπάρχει ένα
    πλήρες αντίγραφο.  Θα χρειαστείς μόνο ένα browser που να μπορεί να
    δουλέψει offline από το `file:///cdrom' :-)

Αν δεν σε δυσκολεύει η Αγγλική γλώσσα, τότε σου προτείνω επίσης να
ρωτάς.  Να ρωτάς πάντα και για τα πάντα.  Ότι δεν καταλαβαίνεις, μην το
αφήνεις στην τύχη, αλλά ρώτα εμένα, το Λεωνίδα, τον άλλο κόσμο που
γράφει στην linux-greek-users για BSD κατά καιρούς, και κυρίως...

Μην φοβηθείς να στείλεις email με τις ερωτήσεις σου στη λίστα:

    freebsd-questions at freebsd.org

*Αυτή* είναι η πιο σωστή λίστα για ερωτήσεις γενικού περιεχομένου
σχετικά με το FreeBSD.  Στην linux-greek-users (κάπως καταχρηστικά,
μπορώ να πω) γράφουμε κατά καιρούς για κάποιο από τα BSD, αλλά η
_επίσημη_ και _σωστή_ λίστα για τέτοιες ερωτήσεις είναι η
`freebsd-questions'.

- Γιώργος