εξαφανιση λink

d.a.glynos glynos at storm.cs.unipi.gr
Sun Sep 3 12:08:09 EEST 2006

On Sun, 3 Sep 2006, Palatinus wrote:
> Οταν επιχειρω να κανω κατι σαν ln /dev/ttyS /dev/modem
> η κατι παρομοιο, δημιουργειται μεν ενας συνδεσμος, την
> επομενη φορα ομως που ανοιγω τον υπολογιστη ολοι οι
> δικοι μου συνδεσμοι που εχω δημιουργησει στο φακελο
> αυτο εχουν εξαφανιστει, με αποτελεσμα προγραμματα που
> χρησιμοποιουν πχ /dev/modem αντι για ttyS0 να βγαζουν
> λαθος.
>
> Θα ηθελα να ξερω αν αυτη ειναι παγια τακτικη ολων των
> διανομων η μια παραξενια του Debian, και αν γινεται,
> πως μπορω να την ξεπερασω.

Τα projects devfs και udev είναι υπεύθυνα για να δημιουργούν δυναμικά
τα devices που βλέπεις στο /dev ανάλογα με τις συσκευές που έχεις
στο σύστημα. Το πιο σύγχρονο από τα δύο είναι το udev (το οποίο και μάλλον
έχεις στο σύστημά σου).

Για να φτιάξεις ένα symlink που συνδέει:

/dev/modem -> /dev/ttyS0

δημιούργησε (ως root) ένα δικό σου .rules αρχείο στο /etc/udev/rules.d/
όπως φαίνεται παρακάτω:

cat << EOF > /etc/udev/rules.d/050_modemlink.rules
KERNEL="ttyS0", SYMLINK="modem"
EOF

κάνε reboot και είσαι έτοιμος!

Δημήτρης