Re: αλλαγη αναλυσης

Nick Demou ndemou at gmail.com
Thu Nov 30 13:39:07 EET 2006

Την 30/11/2006, dimitris makarigakis <iapetos at yahoo.com> έγραψε:
> Γεια σας.Εχω εγκαταστησει το kubuntu σε υπολογιστη με
> cpu AMD και καρτα ATI 9600 agp.Ηεγκατασταση πηγε καλα
> και ολα δουλεψαν σχεδον καλα.Η αναλυση της οθονης
> βγηκε στα 1800 τοσο με αποτελεσμα τα παντα να ειναι
> σαν ψιλοι.Με δικαιωματα root αλλαζω την αναλυση σε
> 1024χ768 στα 100hz κανω επανεκινηση και κοκαλο. Η
> οθονη βγαζει μυνημα out the range H:84.34Hz
> V:177.9Hz.

δεν ξέρω αν υπάρχει και απλός τρόπος πάντως ο παρακάτω δουλευει:
αν ανοίξεις το δικό μου Xorg.conf  βλέπεις τις παρακάτω γραμμές:

Section "Monitor"
    Identifier     "L2320A"
    HorizSync       30.0 - 96.0
    VertRefresh     56.0 - 70.0
    Option         "DPMS"
EndSection

Οι γραμμές
    HorizSync       30.0 - 96.0
    VertRefresh     56.0 - 70.0

είναι που ενδιαφέρουν εσένα
Ορίζουν ποιες είναι οι ελάχιστες και μέγιστες συχνότητες οριζόντιας
και κάθετης σάρωσης που δέχεται το monitor μου
Στο δικό σου xorg.conf  ή λοιπουν αυτές οι γραμμές ή έχουν λάθος τιμές
διότι με βάση το error:
     out the range H:84.34Hz V:177.9Hz.
o H/Y στέλνει αυτές τις συχνότητες στο monitor τις οποίες αυτό δεν
μπορεί να "αντέξει" και σου παραπονιέται με αυτό το μύνημα. (μαντεψιά:
Κατά 99% σε εσένα το το VertRefresh πρέπει να είναι κάτω από 178Ηz
(λογικές τιμές είναι 100 ή 85) και ΙΣΩΣ και το HorizSync να πρέπει να
είναι κάτω από 85)

Πως θα βρεις τις σωστες τιμες? Δες στο manual αν το έχεις ή ψάξε στο
google αν δεν το έχεις (ή πειραματίσου... αλλά προσοχή : λένε ότι αν
βάλεις πολύ υψηλή τιμή μπορεί να προκαλέσεις βλάβη στο monitor - εσένα
το monitor δήχνει αρκετά έξυπνο ώστε να αυτοπροστατευεται αλλά who
knows)

> Μπηκα απο command line και καταργησα στο
> /etc/X11/xorg.conf οτι υπηρχε πανω απο 1024χ768 ομως
> δεν ειδα αποτελεσμα.Πειραξα το σωστο αρχειο? Εαν οχι

το σωστό - μην ξεχνάς να κρατάς backup copies

> ποιο πρεπει να αλλαξω η ποιες εντολες πρεπει να δωσω
> ωστε να εχω αποτελεσμα εκτος απο την επανεγκατασταση?
> Πως θα μπω στην λιστα να διαβασω τις απαντησεις?

θα λάβεις email (ελπίζω :-)