Συμφωνία Novell-Microsoft [was: Koyponia Suse apo th microsoft?]

Θοδωρής Λύτρας aspirin at myrealbox.com
Mon Nov 27 17:43:55 EET 2006

Στις Δευτέρα 27 Νοέμβριος 2006 09:44, ο/η Nick Demou έγραψε:
> Την 26/11/2006, Spiros Bolis <sbolis at freemail.gr> έγραψε:
>
> και εντελώς τυχαία πέφτω πάνω σε αυτή τη σελίδα του γνωστού Bruce
> Perens που αναφέρεται σε τεχνικές που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να
> βλάψουν το ΕΛ/ΛΑΚ και περιγράφει κάτι πολύ κοντινό με αυτό που
> φοβούντε μερικοί πως προσπαθεί να κάνει η MS:
>
> Open Sources: Voices from the Open Source Revolution
> Bruce Perens / 1st Edition January 1999
> http://www.oreilly.com/catalog/opensources/book/perens.html
>
>     Efforts to hurt us from inside are the most dangerous. I think
> [...]

Stallman-ίζεις λίγο, αλλά κατά βάση συμφωνώ μαζί σου.
Αυτά όλα έχουν σχέση και με την περίφημη GPL3, για την οποία αρχικά ήμουν
συγκρατημένα αρνητικός (στη λογική του Linus), όμως τώρα τη βλέπω πιο θετικά.
Άλλωστε, όπως διάβασα κάπου, ακριβώς επειδή ορισμένοι άνθρωποι μπορούν να
φερθούν πραγματικά σα σκουλήκια και να επινοήσουν ιδιαίτερα προηγμένους
τρόπους για να καταπατήσουν την ελευθερία (του λογισμικού, της σκέψης, του
ανθρώπου), απαιτούνται κάθε φορά και εξίσου προηγμένοι τρόποι για να
προστατέψουμε την ελευθερία αυτή.

Δείτε επίσης τι έχει να πεί σήμερα ο Bruce Perens για τη συμφωνία, σε σχέση
και με την προοπτική της GPL3:
http://www.cbronline.com/article_news.asp?guid=C1856F2A-F214-4A65-A8C1-4B6CBC1CEED5
και υπογράψτε αν θέλετε και την ψηφιακή διαμαρτυρία του προς τη Novell:
http://techp.org/petition/show/1

Μία εξέλιξη ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η προσπάθεια του Mark Shuttleworth να
"κλέψει" τους developers της OpenSUSE:
http://lists.opensuse.org/archive/opensuse-project/2006-11/msg00108.html
η οποία προκάλεσε έντονες κριτικές, καθώς και την εξής χιουμοριστική απάντηση:
http://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-devel/2006-November/022578.html

Να πω τέλος οτι το θέμα δεν "τραβιέται". Παραμένει ψηλά στην επικαιρότητα
επειδή είναι από μόνο του πολύ σημαντικό. Άλλωστε θέλουμε δεν θέλουμε, η
Microsoft θα προσπαθήσει να καλλιεργήσει FUD περί πατεντών (και ήδη το έκανε
πριν και τη συμφωνία με τη Novell), και αν η κοινότητα δεν είναι έτοιμη να
απαντήσει, τότε ποιόν θα πιστέψουν οι χρήστες και η αγορά?

Best regards,
Θοδωρής Λύτρας

--
"Beauty is transitory"