ubuntu heading for proriertary binary drivers installation by default

Konstantinos Togias ktogias at math.upatras.gr
Mon Nov 20 16:19:31 EET 2006

On 11/20/06, No No <nono.231 at gmail.com> wrote:

> Ίσως να είναι καλό να χρησιμοποιούνται επομένως by default, τέτοιοι
> drivers μαζί με κάποιο μήνυμα για το ότι κάτι τέτοιο δεν είναι κακό,
> αλλά προς το πρόν αναγκαίο και να υπάρχει μία ανάλογη ενημέρωση.
> Διαφορετικά τα linux κινδυνεύουν να μείνουν προνόμιο των λίγων
> ενήμερων και εχόντων την γνώση γύρω από αυτά.

Μην τρελαινόμαστε... Δεν λέω οτι οι binary drivers είναι του σατανά
και δεν θα επρεπε να υπαρχουν... Κι εγώ στο pc μου χρησιμοποιώ τον
binary της nvidia και στο laptop τον binary της ATI. Και αυτούς θα
καταλήξει να χρησιμοποιεί κάθε χρήστης που θέλει 3D acceleration και
καλύτερες επιδόσεις της GPU του (τουλ. μεχρι να ανοιξουν τα spec τους
οι εταιρίες και να μας δώσουν ή να μας βοηθήσουν να φτιάξουμε
opensource drivers που να εκμεταλλεύονται πλήρως το hw).

Το θέμα είναι το γεγονός της επιλογής (ή μη) χρήσης binary drivers,
και τα προβλήματα που σχετίζονται με αυτή την επιλογή, να γίνονται
συνειδητα, αντιληπτά και με την ευθύνη του χρήστη.
Αν πατώντας οκ..οκ..next..next σε έναν wizard εγκατάστασης, και χωρις
να δίνω και πολλή σημασία στα ψιλά γράμματα και τα info messages που
εμφανίζονται στην οθόνη, έχω ένα σύστημα με binary drivers που παιζει
μια χαρα, αυτο που θα υποθέσω είναι οτι όλα είναι τέλεια, ολα παίζουν
out-of-the-box στο linux και χαμπάρι δεν θα έχω πάρει για το τι θα πει
binary και non-binary driver. Τη ζωή του χρήστη με το ελεύθερο
λογισμικό θέλουμε να την κάνουμε εύκολη, αλλά παράλληλα πιστεύω οτι
είναι λάθος να του κρύβουμε τα θέματα που προβληματίζουν και
δυσχαιρένουν την ανάπτυξη και μειώνουν την ποιότητα του ελεύθερου
λογισμικού. Ο χρήστης πρέπει να μπορεί εύκολα να βάλει τους binary
drivers, αλλά αυτό να γίνεται με δικιά του παρέμβαση, έτσι ωστε να του
δίνεται η ευκαιρία να συνειδητοποιήσει (εαν έχει τη διάθεση βέβαια)
οτι υπάρχει ένα πρόβλημα/θέμα στο συγκεκριμένο σημείο και δεν είναι
όλα αγγελικά πλασμένα.

Γι' αυτό είμαι αντίθετος με αυτό το "default" με όσα warnings και αν
συνοδευεται. Η πιο σοφή λύση για εμέναα είναι, εαν το ubuntu ή όποια
άλλη διανομή πάρει άδεια να διανέμει binary drivers στα cd
εγκατάστασής της, να έχει ένα βήμα που να υποχρεώνει το χρήστη να
επιλέξει μεταξύ binary και opensource driver, εξηγόντας τις διαφορές
μεταξύ των δύο και τους λόογυς που υπάρχουν και οι δύο. Όσο για την
default επιλογή σε αυτό το βήμα, θα πρέπει να είναι η εγκατάσταση του
opensource driver, αφού μόνο αυτόν έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν
και αν εγκυηθούν οι developers της διανομής.

--
Konstantinos Togias
University Of Patras