Partition external HDD

Konstantinos Togias ktogias at math.upatras.gr
Wed Nov 15 10:50:47 EET 2006

On 11/15/06, Ioannis Lazaridis <lazarousgr at gmail.com> wrote:
> Καλημέρα,
>
> πρόσφατα αγόρασα έναν εξωτερικό δίσκο της WD 320GB. Έχω σκοπό να τον
> χρησιμοποιήσω μόνο για να κρατάω κλασσικού τύπου αρχεία (ταινίες,
> μουσική, φωτογραφίες) όπως επίσης και μερικά backup (του / parition και
> του home directory μου). Όπως καταλαβαίνετε η χρήση του δεν θα είναι
> ιδιαίτερα σκληρή.
> Θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω τα εξής:
>  - Έχει νόημα να τον χωρίσω σε partitions?

Το αν θα τον χωρίσεις σε partitions εξαρτάται από τη χρήση που θές να κάνεις.

Τα περισσότερα του ενός partitions έχουν το πλεονέκτημα οτι μπορείς να
έχεις πιο τακτοποιημένα και σε ξεχωριστά filesystems πχ. τα multimedia
από τα backup. Έτσι οταν πχ. ακούς μουσική μπορείς να έχεις unmounted
το partition με τα backups, μειώνοντας τον κίνδυνο να πειράξεις κάτι
καταλάθος. Επίσης αν χαλάσει το ένα filesystem για κάπιο λόγο (εκτός
βλάβης του hw που επιρρεάζει όλο το δίσκο) αυτό δεν θα επιρρεάσει τα
υπόλοιπα.

Το μειονέκτημα των πολλαπλών partitions είναι οτι κατακερματίζουν το
χώρο του δίσκου, με αποτέλεσμα ίσως να μην μπορείς να τον
χρησιμοποιησείς όσο αποδοτικά θα ήθελες. Φαντάσου πχ. να θες να βάλεις
ένα αρχειο 600MB στο δίσκο και να έχεις 400MB ελεύθερα στο ένα
partition και 500ΜΒ στο άλλο...

Εγώ πάντως για εξωτερικούς δίσκους συνηθίζω να φτιάχνω ένα primary
partition που καλύπτει όλη την επιφάνεια του δίσκου.

>  - Τι filesystem ενδείκνυται για αυτού του είδους χρήση

Αν ο δίσκος πρόκειται να μεταφέρεται από μηχάνημα σε μηχάνημα, και
είναι πιθανό να χρειαστεί να προσαρτηθεί σε συστήματα που δεν έχουν
υποστίριξη για ext2/ext3 filesystems, τότε η χρήση fat είναι
ουσιαστικά μονόδρομος. Διαφορετικά, αν σε ενδιαφέρει μόνο η προσάρτηση
σε GNU/Linux συστήματα το ext3 χαρά παίζει μια χαρά σε εξωτερικούς
δίσκους.

>  - Επειδή υποστηρίζει και Firewire μπορείτε να μου προτείνετε Firewire
> κάρτες που
>    να υποστηρίζονται και από Linux.

Έχω την εντύπωση οτι η συντριπτική πλειονόψηφία των καρτών που θα
βρείς παίζουν σε σύγχρονο πυρίνα linux. Αλλά μην σε πάρω στο λαιμό
μου... Ας απαντήσει κάποιος που έχει τέτοια καρτούλα.

--
Konstantinos Togias
University Of Patras