Re: Συμφωνία Novell-Microsoft [was: Koyponia Suse apo th microsoft?]

Nick Demou ndemou at gmail.com
Fri Nov 10 10:42:29 EET 2006

2006/11/10, Stefanos Kouzof <kouzof at gmail.com>:
> Paidia, stin epoxi toy Byte, o Jerry Pournelle eixe mia ekseretiki stili
> "Computing at Chaos Manor", pou ti sinexise monos tou afou stamatise na
> ekdidete to Byte. Edo exei mia idiaitera endiaferousa apopsi, pou emena mou
> fenetai realistiki: ontos, i M$ pote den ekane leitoyrgika sistimata, basika
> me efarmoges asxoliotan (kai koubaloyse mazi kai to leitourgiko tis). Tora
> anagnorise oti to linux einai ki auto simantiko.
> http://www.chaosmanorreviews.com/open_archives/jep_column-316-a.php
> O Ballmer arxizei kai skeftete euelikta. Den tha meinei  perixarakomenos sto
> [...]
μάλιστα...έστω ότι η Microsoft πιστευεί στο linux σαν λειτουργικό το
οποίο θα τρέχει τις εφαρμογές της.  Για να δούμε πως μας το δείχνει:
Κάνει λοιπόν μια νεφελώδη συμφωνία με τους πελάτες της Novel την οποία
όμως την υπογράφει με την Novel και όχι με τους πελάτες και η οποία
λέει ότι η MS δεν θα τους μυνήσει για κάποιες πατέντες που δεν τις
κατονομάζει οι οποιες ίσως να παραβιάζονται στο Linux και ίσως και όχι
και που ακόμα και αν παραβιάζονται μπορεί να αφορά τον πελάτη και
μπορεί και όχι [1].
Γουαου! Σπουδαίο ξεκίνημα για δυήσδηση σε μια νέα αγορά: "Γειά σας
αγαπητοί κύριοι που θέλετε να τρέχετε Linux! Μετανόησα και θέλω την
συνεργασία σας. Εσεις εκεί στο βάθος που αγοράσατε SUSE, για 5 χρόνια
υποσχομε στην Novel ότι δεν θα σας μυνήσω  -αν και θα μπορούσα
ξέρετε-. Α! ναι, σχετικά με τους υπόλοιπους θα το συζητήσω με τον
προμηθευτή σας (αν και με την novel υπεγραψα ότι δεν θα κάνω αντιστιχη
συμφωνία με άλλον προμηθευτή αλλά don't worry θα βρούμε τρόπο να
παραβιασουμε την συμφωνία). Γεια σας και... σας αγαπώ."
Ελεος θεε μου! που βλέπετε σε όλα αυτά την καλή πρόθεση της ΜS? ε? που?
Αν είδε το φώς μήπως -λέω μήπως- αρκεί να γράψει εφαρμογές για Linux
αντί να μας πονοκεφαλιάζει για να καταλάβουμε τι διάολο τελικά μας
προσέφερε και αν το χρειαζέμαστε ή αν μας κάνει κακό.
Ασε που αν η MS είχε καταλάβει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ τι είναι Linux δεν θα έκανε
συμφωνία με ΕΝΑΝ και μόνο ΕΝΑΝ distributor. ΓΙατί το θαυμαστό στο
Linux παιδάκια μου δεν είναι ο χτεσινός ή ο σημερινός κώδικας και το
feature set αλλά το μοντέλο ανάπτυξης του κώδικα. Ενα μοντέλο που απο
τα βασικά του χαρακτηριστικά είναι "WE WANT NO MECHANISMS THAT ALLOW
ANY VENDOR LOCK IN". Και αυτό έχει πολλά ψωμιά να φάει η MS για να το
αποροφήσει στην συλογική κουλτούρα της.

Συνεπώς ευχαριστώ Microsoft αλλά δεν θα πάρω

Α! ναι, σχετικά με τις μπουρδες που γράφει Jerry Pournelle πείτε του
να διαβάσει τα Halloween documents και μετά θα ξέρει γιατί η MS
λατρέυει να πουλάει λειτουργικά