RE: Συμφωνία Novell-Microsoft [was: Koyponia Suse apo th microsoft?]

Kalamaras Dimitris dimitris.kalamaras at compupress.gr
Thu Nov 9 10:42:48 EET 2006

> [...]

>γιατί οι εταιρείες κάνουν δωρεές? Γιατί κάνουν κοινωνικό έργο? (κάθε
>μήνα η vodafone ας πουμε μου στέλνει ένα φυλαδιάκι ύφους "τι κάναμε
>για την ελληνική κοινωνία αυτό το μήνα"). Γιατί δήνουν δωρεαν
>υπηρεσίες ή προϊόντα π.χ. σε ανάπηρους? Γιατί έχουν επιτροπές
>δεοντολογίας? Με λίγα λόγια και για τις εταιρείες υπάρχει κάτι πέραν
>από το αυστηρώς ορισμένο οικονομικό συμφέρον - υπάρχει θέμα ηθικής αν
>θες να το ονομάσεις και έτσι και το ξέρουν και το παραδέχονται (και
>φοβούνται αρκτετές φορές για το ποια επίδραση μπορεί να έχει στο

Την είδαμε την ηθική της Vodafone, της Ericsson και των υπολοίπων εταιρειών στο θέμα των υποκλοπών ("δεν ξέραμε, δεν είδαμε, δεν ακούσαμε, μάλλον φταίνε οι άλλοι..."). Είδες πουθενά να ζητήσουν συγνώμη για τις υποκλοπές που γίνονταν έστω εν αγνοία τους;  Είδες να έχει καμία επίπτωση στη συγκεκριμένη εταιρεία το όλο ζήτημα; Απλώς το ξεχάσαμε και αυτό, όπως όλα. Όσο για τις δωρεές και το "κοινωνικό έργο", αν δεν απατώμαι, κάθε φορά που κάνει μια εταιρεία μια δωρεά, αυτή εκπίπτει το ποσό από τη φορολογία της. Μερικές φορές είναι και εντελώς προσβλητικοί. Πρώτα μας φλομώνουν στα τοξικά [δες επίπεδα καρκίνων στο Θριάσιο - διυλιστήρια ΕΛΠΕ, Λάτση κλπ κλπ] και μετά φτιάχνουν "ογκολογική πτέρυγα" στο τοπικό νοσοκομείο, γλυτώνοντας και ένα κάρο λεφτά από φόρους, και καλούν τα κανάλια για να διαφημίσουν το 'έργο' τους. Επιτροπές δεοντολογίας, απ' ότι ξέρω, έχει για τα μάτια του κόσμου, ο Δικ. Σύλλογος, αλλά όχι εταιρείες. Αυτές έχουν τμήματα PR και marketing που κάνουν καλύτερη δουλειά.

> [...]
>όπως πολλοί νομίζουν τότε πρέπει να ζηγήσει αυτή την προσφορά
>προσεκτικά μιας και με αυτή την κίνηση θα την χάσει (ακόμα κι αν
>τελικά καλώς έπραξε αφού τελικά οι περισσότεροι από την κοινότητα δεν
>συμφωνούν μαζί της)
>Αν η Novel επενδύει μακροπρόθεσμα στο linux τότε καλό είναι να κρατάει
>κοντά την κοινότητα SUSE και μακριά τον μοναδικό για την ώρα
>ανταγωνιστή (με αποδεδηγμένο ιστορικό ακραίως επιθετικού και συχνά
>παράνομου ανταγωνισμου) από έστω και πιθανά πολεμοφόδια. ΕΚΤΟΣ αν μας
>αποδήξει στα επόμενα χρόνια ότι  ξέρει να παίζει με την φωτιά.

Για τα υπόλοιπα, που αναφέρεις νομίζω ότι κοινός παρονομαστής είναι ένας. Ότι η Novell απλά πέρασε στο Linux για να σώσει το δικό της καταρρέον επιχειρηματικό μοντέλο με το Netware. Δεν την ενδιαφέρει μακροπρόθεσμα τίποτε άλλο από την οικονομική της επιβίωση. Τώρα το γιατί πιστεύει ότι αυτή η επιβίωση περνάει από την MS, δεν το καταλαβαίνω επειδή ακριβώς συμφωνώ με όλα αυτά που λες για την MS. Πιθανώς, να πιστεύει ότι η MS θα την αφήσει/βοηθήσει να 'παίξει' μόνη της στο πεδίο του OSS. Μπορεί να χάσει κάποια μέλη της 'κοινότητας' [αν υπήρχε τέτοια] openSUSE, αλλά σίγουρα θα κερδίσει αρκετά περισσότερα σε B2B επίπεδο.

Τέσπα, δεν διαφωνώ με όσα λες για την ουσία. Απλά για τις επιχειρήσεις ήθελα να πω το κατιτίς μου και εγώ. No offense που λέμε :)

--Δημήτρης