Συμφωνία Novell-Microsoft [was: Koyponia Suse apo th microsoft?]

Giannis Beredimas mperedim at ceid.upatras.gr
Tue Nov 7 22:20:17 EET 2006

Nick Demou wrote:
> Την 7/11/2006, Θοδωρής Λύτρας <aspirin at myrealbox.com> έγραψε:

> μία παρατήρηση μόνο: Μπράβο! πολύ καλή δουλειά.

Μερικές γρήγορες παρατηρήσεις ακολουθώντας τις ενότητες του αρχικού post:

1)
> Με καλυμένα τα νώτα της χάρη στη συμφωνία “ειρήνης” που συνήψε με τη
> Novell,

Ξεκολλήστε σε αυτό το θέμα: με τη Novell υπέγραψε συμφωνία, όχι την IBM.

2) Αναφορικά με τα "παράπλευρα", αρκεί να πετάξουμε το Mono και όσους
(επιμένουν μετά από αυτό να) το υιοθετούν στα σκουπίδια (γκουχ, γκουχ!)
και να ησυχάσουμε.

3) Αναφορικά με το virtualization:
- Η ενσωμάτωση του Xen σε FC6 άργησε λίγο αλλά είναι κλάσεις ανώτερη από
το "φαίνεται απλό μέσα από το Yast, αλλά άμα θες να κάνεις δουλειά θα
πρέπει να λερώσεις πολύ τα χέρια σου με command line και configuration
file editing" του SLES. Παρεπιπτόντως, υπάρχει ήδη μια φοβερή λύση για
να τρέχεις Linux σε Windows
- Το Xen αφενός είναι ανοιχτό λογισμικό, αφετέρου υλοποιήθηκε ΚΑΙ για
Windows. Το μόνο που χρειάζεται η MS για να του βάλει χέρι είναι να
αναιρέσει η ίδια τα σχετικά restrictions. From
http://www.cl.cam.ac.uk/research/srg/netos/xen/:

> A port of Windows XP was developed for an earlier version of Xen, but
> is not available for release due to licence restrictions.

Παρεπιπτόντως και το Xen, και οι λύσεις της MS είναι ακόμα αρκετά πίσω
από τις Enterprise λύσεις της VMWare (για την IBM ας μη μιλήσουμε
καλύτερα ;-))

4)

> Έτσι *η Novell τινάζει στον αέρα την “κοινότητα” που δημιούργησε*, και
> φανερώνει έτσι οτι η δημιουργία της εξ’αρχής ήταν μια απλή κίνηση
> μίμησης της RedHat και του Fedora project, χωρίς να αντιλαμβάνεται τη
> φύση του εγχειρήματος.

Ποια "κοινότητα" δημιούργησε; Σόρρυ, αλλά το Opensuse απέτυχε σε αυτόν
τον τομέα σε σχέση με το FC.

Παρεπιπτόντως έχω βαρεθεί να ακούω ότι το (current year + 1) είναι η
χρυσή ευκαιρία για το Linux [κάποια στιγμή κάποιος θα το πετύχει, αλλά
δε θα σημαίνει τίποτα σαν πρόβλεψη πλέον, οπότε don't take credit for it].

Όχι ότι συμφωνώ πλήρως σε όλα τα υπόλοιπα (ή ότι διαφωνώ με όλα τα
υπόλοιπα) αλλά ο κύριος λόγος που πιστεύω ότι η ανάλυση μάλλον πάσχει
είναι οι παραπάνω.

Υ.Γ. Το μόνο point που αγγίζεις και συμφωνώ είναι πως η Novell θα
καλύψει την απαίτηση για business desktop linux με μια διανομή που θα
προσφέρει ένα "unparalleled interoperability in an MS Windows
environment" (or something like that): οπότε πλέον εκτός από τα Windows
θα έχουμε και ένα Linux που θα υλοποιεί τα "όχι και τόσο ανοιχτά",
"embraced and extended" MS standards.

Cheers,
G.