προς όλους τους ΜΗ τακτικούς θαμώνες ( οι τακτικοί καταλάβανε από μόνοι τους)

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Tue May 30 17:26:04 EEST 2006

muz wrote:
> [...]

Τι εννοείς δεν υπάρχει λόγος να ασχολείσαι με το λειτουργικό σύστημα;
Φαντάζομαι μιλάς με την ευρεία έννοια(μην ξεκινήσουμε συζήτηση το τι
ακριβώς είναι λειτουργικό σύστημα, θεωρώ όλο μαζί το πακέτό λύση που
αγοράζεις) όποτε σε ρωτάω. Δεν configurarises τα ελληνικά; Τα γραφικά;
το τι σε γενικές γραμμές τρέχει στην εκκίνηση; Δεν έβαλες τους drivers;
Τελικά πέρασες ή δεν πέρασες τουλάχιστον 3-4 ώρες να εγκαθιστάς,
παραμετροποιείς,φτιάχνεις τέλος πάντων το περιβάλλον κατά πως το θές
στην αρχή;

Η λέξη κλειδί στις πιο πάνω γραμμές είναι το "ξέρω". Ξέρεις το
συγκεκριμένο σύστημα για αυτό και σε βολεύει. Δεν σημαίνει όμως αυτό
τίποτα περισσότερο από το ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο η εταιρεία
έχει πετύχει τον σκοπό να κάνει το lock-in και να επιμένεις στην χρήση
των προγραμμάτων της.

Προφανώς άλλοι δεν δουλεύουν με τα λιγοστά προγράμματα που
λές(προσωπικώς ένας από τους λόγους που χρησιμοποιώ debian είναι η
πληθώρα προγραμμάτων), δεν έχουν τις "γνώσεις" ή την "τύχη" σου και
έχουν τραβήξει τον παθών τους τον τάραχο.

> [...]
>
> Ένας πολιτικός μηχανικός -λες- δεν θα πρεπε να ασχοληθεί ποτέ με το
> λειτουργικό σύστημα. Χμμμ, λες δηλαδή στον Ψ πολιτικό μηχανικό οτι με τα
> windows, δεν θα χρειάζεται να εγκαταστήσει, αναβαθμίζει και διατηρεί
> διαρκώς ένα (τουλαχιστον) antivirus, ένα (τουλάχιστον) antispyware και
> ένα firewall? (εντάξει, μπορεί να μη θεωρούνται "λειτουργικό σύστημα"
> για εμάς, αλλά για ένα windows user, είναι πια αναπόσπαστο κομάτι του
> λειτουργικού του αν το θέλει για περισσότερο από ένα μήνα)

> Πόσες μέρες λες να κρατήσει ένας υπολογιστής με Windows, χωρίς τα

Εξαρτάται. Υπάρχουν πολλοι παράμετροι. Για εμένα η πιο σημαντική είναι η
παραμετρος "Προσβαση στο διαδικτυο". Με το που ορίζεται όλα τα παραπάνω
είναι σχεδόν αυτονόητα (οχι ίσως το firewall γιατί πια το δίνουν τα
windows και ίσως όχι το antispyware με το default Windows defender που
θα έχουν τα Vista. Προφανώς "μέσο-αρχάριο" χρήστη τον καλύπτουν αυτά).
Αφαίρεσε όμως αυτή την παράμετρο και ξαφνικά όλα αυτά αρχίζουν να είναι
άχρηστα. Βέβαια ίσως αναρωτηθείς ποιος διάβολο κάνει δουλειά χωρίς
internet την σήμερον ημέρα. Ε υπάρχουν περιπτώσεις αρκετές
(τράπεζες,δημόσιο,κτλ κτλ,) με πληθώρα χρηστών. Ο ελεύθερος
επαγγελματίας από την άλλη δεν έχει αυτό τον περιορισμό-πολυτέλεια.

Ναι , ήσουν απλά τυχερός. Υπάρχουν όμως παμπολλα παραδείγματα που απλά
δεν είχαν τύχη οι χρήστες.

Το γεγονός και μόνο οτι ήξερες ότι είχες NTFS δεν σημαίνει κάτι; Ηξερες
μία βασική παράμετρό και μπόρεσες να λύσεις το πρόβλημα(δις). Αρα
ασχολήθηκες με παράμετρο του λειτουργικού (με ευρεία πάντα έννοια).

Προφανώς και συμβαίνει. Φαντάζομαι οι πάντες πρέπει να το έχουν ζήσει σε
αυτήν την λίστα.Τουλάχιστον η αφεντιά μου έχει ξεπεράσει τις 10 φορές.
Journaling εχει το ext3. Οχι rollback.

Για να τελειώνουμε το περιβάλλον που περιγράφεις, όπου δεν χρειάζεται ο
χρήστης να ασχολείται καθόλου με το τι υπάρχει από κάτω και απλά να
χρησιμοποιεί τα 5 προγράμματα του είναι μία ουτοπία που όλες οι εταιρίες
στον χώρο της πληροφορικής κυνηγάνε αλλά κανένας δεν θα πιάσει ποτέ.
Υπάρχουν μερικοί τυχεροί όπως η αφεντιά σου που σχεδόν βρίσκονται εκεί
αλλά ποτέ δεν θα είναι όλοι. Οι λόγοι είναι πολλοί και έχουν να κάνουν
με τις απαιτήσεις,κέρδη κτλ πολλών και διαφόρων στο δρόμο.

--
Alexandros Kosiaris 	Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074