παρουσίαση του linux σε αρχάριους

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Sun May 28 19:58:26 EEST 2006

Chameleon wrote:

> Ναι αλλά το linux δεν εγκαθίσταται σωστά ούτε σε μη προβληματικά
> μηχανήματα. Αυτό λέω τόση ώρα. Δεν μιλάω τόσο για drivers (αν και πάλι
> δεν αναγνωρίζει modems, ethernet cards κτλ ορισμένες φορές) όσο για
> διάφορα άλλα ψιλολοϊδια που αν δεν τα εγκαταστήσει σωστά θα σου κάνουν
> τη ζωή δύσκολη.

Μίλα για τις προσπάθειες που κάνεις εσύ. Οι υπόλοιποι πως δεν έχουν τα προβλήματα
σου; Γιατι προσωπικώς δεν σε βάζω στην κατηγορία του ασχετου,αρχαριου χρήστη.
Αυτοί πραγματικά δεν έχουν τα προβλήματα σου. Παρεπιπτόντως σου είπαν ήδη πολλές
φορές πια είναι τα λάθη σου, γιατί δεν ακούς;

> Τα Windows είναι εντελώς αδύνατο να μην ανακαλύψουν κάποιο δίσκο. Δεν
> ξέρω για το linux.

Σου απάντησαν ήδη. Για του λόγου του αληθές όμως εάν δεν πιστεύεις πάρε windows XP
την official release και βάλτα σε SATA δίσκο χωρίς drivers. Απλά θα αποτύχεις
γιατί δεν έχουν drivers για να δούν SATA δίσκους. Βέβαια για να μην δημιουργηθούν
παρεξηγήσεις η υποστήριξη έχει προστεθεί στο SP2 εάν θυμάμαι καλα.

> Η κάρτα γραφικών δεν είναι κρίσιμη συσκευή. Αν έχεις πρόβλημα μπαίνεις
> στο google και ψάχνεις.
> Το μοντεμ ή η κάρτα δικτύου όμως είναι πολύ κρισιμα γιατί αλλιώς δεν
> έχει google (κι αναγκάζεσαι να μπουτάρεις σε windows κάθε φορά που έχεις
> απορία για να μπείς στο google - όπως εγώ).

Χμμμ είναι εμφανές ότι δεν κατάλαβες τι εννοώ. Είναι κρίσιμη συσκευή γιατί χωρίς
αυτήν δεν έχει output για να δουλέψεις. Οταν για τον x,y λόγο δεν δουλεύουν οι
default drivers των windows με την κάρτα σου (υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις) και
δεν έχεις οθόνη θα καταλάβεις γιατί.

> Τη βρήκε μια χαρά. Καλύτερα απο windows. Τα windows έχουν τους δικούς
> τους drivers για nVidia chipset και είναι τόσο άθλιοι που έχουν
> *software* υλοποίηση του OpenGL 1.1. (Έχουμε φτάσει 2)
Αναμενόμενο.

> Το οτι μπουτάρει, όντως μπουτάρει. Πως όμως θα (π.χ.) δει το NTFS
> partition ένας απλός χρήστης; (Γιατί σε εμένα το έβλεπε μόνο ο root)
> Δεν πρέπει να μπώ στο google και να ψάξω;
> Δεν με απασχολεί αν μπώ στο google με SVGA ή με nVidia GeForce 4

Κατά πρώτον αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Υπάρχει λογική στο να μην γίνεται
fully accessed ένα ntfs drive τόσο εύκολα(ίσως μη εφαρμόσιμη σε ένα desktop PC
αλλά δεν είναι όλες οι διανομές desktop-oriented. Οχι οτι δεν μπορούν να γίνουν.
Αλλά δεν είναι απαραίτητο οτι ξεκινάν με αυτόν τον σκοπό). Και γιατί να μπείς στο
google και να ψάξεις; Υπάρχουν ωραιότατα manuals(εφόσον τα εγκατέστησες) που
μπορείς να ψάξεις και να βρείς την λύση.

> και η κάρτα γραφικών είναι κρίσιμη;! Μα αν δεν την βρεί, θα σου βγάλει
> συμβατή με SVGA και ακόμα κι αν δεν την βγάλει συμβατή με SVGA θα στη
> βγάλει συμβατή με VGA.
> τέλως παντων, είναι γούστα αυτά

Σου έδωσα ήδη το παράδειγμα. Είναι κρίσιμη γιατί χωρίς drivers (πρόσεξε χωρίς
drivers σημαίνει χωρίς drivers, οχι με drivers που δεν βάζεις εσύ με το
χέρι,δηλαδή του λειτουργικού) δεν παίζει τίποτα.

> Δεν διαφωνώ.
> Απλά δεν έπρεπε να φτάσει ως εκεί το πράγμα, μιας και είμαι αρχάριος.
> Έπρεπε η κάρτα δικτύου να αναγνωριστεί αυτόματα.

> Μάλιστα. Και φαντάζομαι οτι απλά έκανες εγκατάσταση το slackware χωρίς
> μετά να αλλάξεις ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΓΡΑΜΜΗ σε κάποιο αρχείο conf.
> Με το που ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση όλα δούλευαν.

Ολα τα παραπάνω ναι δούλευαν με τον πυρήνα του όπως τον είχε φτιάξει ο
Patrick(developper του slackware). Δεν θα είχε ελληνικά βέβαια αλλά εάν έχεις
τέτοιες απαιτήσεις από το slackware μάλλον δεν διάβασες για τι διανομή μιλάμε.
> Αν είναι έτσι, μπορείς να μου δώσεις ένα url στον υπολογιστή σου να
> κατεβάσω κι εγώ αυτό το image του slackware;
Βεβαίως είναι το ftp://ftp.ntua.gr/mirror/slackware/slackware-10.2-iso
τα 2 πρώτα cd, τα άλλα 2 δεν τα θες(κώδικας). Αλλά ακόμη και να παίξουν αυτά τα
πράγματα αμέσως είμαι σίγουρος οτι θα βρείς κάτι άλλο να γκρινιάξεις. Βλέπεις το
slackware είναι είτε για προχωρημένους είτε για χρήστες που έχουν όρεξη να πέσουν
στα βαθιά για να μάθουν να κολυμπούν και εσύ αυτή την όρεξη δεν μου φαίνεται ότι
την έχεις.

> Κλασική παπάτζα που λέγεται.
>
> Όταν έχεις να κάνεις με ένα τεράστιο project και δεν έχεις ιδέα μέχρι
> τώρα για τίποτα (τι περιέχεται π.χ. σε κάθε C αρχείο, τι αποθηκεύεται
> στο τάδε struct, σε ποιό σημείο του κώδικα πετιέται εκείνο το message
> box και άλλα 2000000 πράγματα που δεν ξέρεις για το project) το να
> γράψεις 10 σειρές κώδικα μπορεί να σου πάρει (πόσο να πω;) ένα μήνα;
> (ίσως να είναι πολύ, ίσως να είναι και λίγο - ανάλογα το σημείο του
> project που τις γράφεις)
Εχει να κάνει και με τον άνθρωπο. Και για τα περισσότερα  projects δεν χρειάζεται
η γνώση που λες. Είναι φτιαγμένα με σωστές αρχές προγραμματισμού ώστε να μην
χρειάζεται όλα αυτά που λες.

> Κατόπιν όσων γράφω παραπάνω, κι εμένα με φοβίζει ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Ο δικός σου φόβος αβάσιμος, ο δικός μου βάσιμος αλλά ευτυχώς με μικρή πιθανότητα
να συμβεί λόγω του [1].