Dianomi Linux gia Router

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Fri May 26 15:00:46 EEST 2006

On 2006-05-26 14:07, Alexandros Kosiaris <alex at noc.ntua.gr> wrote:
> Και για να προχωρήσει το θέμα. Εχω ένα soekris 4501.
>
> Τι προτείνετε(περά από το m0n0wall που δουλεύει καλά μεν , δεν εχει
> κονσολα δε,ipv6 και 1-2 αλλα πραγματάκια.)
>
> Για όσους δεν ξέρουν το soekris είναι ουσιαστικά ένας 486 με 3 κάρτες
> δικτύου και μία flash καρτα για δίσκο(τον βλέπει ως primary
> master). Το smoothwall δεν εγκαθιστιέται καθόλου εύκολα. Εχει καμία
> καλή ιδέα κανένας;

Εγώ θα σου πρότεινα κάποιο distribution το οποίο ξέρεις αρκετά καλά για
να μπορείς να του πετάξεις ελαφρώς τα μάτια και να το κάνεις να παίζει
με read-only mount από τα πάντα (ή σχεδόν τα πάντα).

Οι CF δίσκοι έχουν ένα πεπερασμένο αριθμό από writes, οπότε όσα
περισσότερα μπορείς να ρυθμίσεις να γίνονται με ramfs ή κάτι αντίστοιχο,
τόσο καλύτερα.

Η διαδικασία του να προετοιμάσεις ένα τέτοιο CF boot image είναι λίγο
'περίεργη', οπότε μην χάσεις χρόνο παίζοντας με distributions τα οποία
δεν τα ξέρεις ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ, εκτός κι αν σου αρέσει να πειραματίζεσαι.

Αν από την άλλη σ' αρέσει να παίζεις, τότε ψάξε για embedded builds από
NetBSD (με ipfilter παίζει πανέμορφα, είναι λιτό, μικρό και
τσαχπινοζουμπουρλούδικο), από OpenBSD (το pf firewall του ρίχνει λίγο
στ' αυτιά του ipfilter), ή για FreeBSD (το `NanoBSD', για το οποίο
πρόσφατα έκανα commit ένα άρθρο του Daniel Gerzo[1], φαίνεται πολύ
ενδιαφέρον και εύκολο στην παραμετροποίηση).

[1] http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/articles/nanobsd/article.html