S...ALSA

Eleftherios Theofilopoulos etheof at gmail.com
Thu May 18 15:21:07 EEST 2006

Γειά σας,

Αντιμετωπίζω πρόβλημα με τον ήχο στο laptop μου, και έχω βρεθεί σε μια
κατάσταση που έχω μπερδευτεί.

Καταρχάς εχω Debian Sarge και το chipset ήχου είναι της ΑΤΙ, atiixp.
Onboard από όσο ξέρω. Από την εγκατάσταση δεν είχα ήχο και όλα ήταν
muted, ακόμα και ή ένδειξη στο laptop για το mute ήταν αναμένη.

Με  lspci, έβλεπα την κάρτα σώστά καθώς επίσης και ενα ATI modem,
άσχετο γιατί τέτοιο H/W δεν έχω (ύστερα απο έρευνα στο site της ALSA
διάβασα πως το είχανε βάλει στους Drivers της για υποστήριξη κάποιου
ανάλογου modem, και για να διορθωθεί αυτό στο /etc/modutils/alsa-base
υπάρχουν entries που το απενεργοποιούν, δινουν lower priority αν δεν
κάνω λάθος).

Με Alsaconf, πάλι έβλεπα την κάρτα, υποτίθεται πως γίνονταν οι
ρυθμίσεις και στο τέλος πέταγε ένα μήνυμα: -13 soundcard not detected.
Και φυσικά απο ήχο τίποτα.

Alsamixer, amixer ή όποιο άλλο μίξερ δε δούλευε, αφού δεν έβρισκε
κάρτα, και φυσικά είμαι μέλος στο group audio.

Το περίεργο συνέβη όταν αφού δεν έβρισκα λύση αποφάσισα να κατεβάσω
τους Drivers απο το site της ALSA. Το configure γινότανε κανονικά αλλά
στο make, make install πέταγε compile error -3, έψαχνε κάποια αρχεία
στο /usr/source/alsa/alsa-driverxxx/acore.

Ύστερα απο αυτό ενεργοποιήθηκε το speaker του υπολογιστή,
απενεργοποιήθηκε ή ένδειξη στο laptop για το mute, και το lspci δεν
έδειχνε καν την κάρτα πλέον καθόλου.

Όσον αφορά τα modules στον πυρήνα, πριν βάλω τους νεόυς drivers έβλεπα
το module ως snd-atiixp (σωστό σύμφωνα πάντα με την ALSA) και τώρα το
σχετικό module ονομάζεται atiixp

Κάπου έχω κάνει πατατιά το φαντάζομαι, αλλά εχω μπερδευτεί και δε ξέρω
από που να αρχίσω...

Τι μπορείτε να προτείνεται?

Ευχαριστώ

--