Linus comments on kernel "overhaul"

DJ Art djart at linux.gr
Wed May 10 13:07:59 EEST 2006

On Wednesday 10 May 2006 12:34, Christos Ricudis wrote:

Καλά, ναι, εγώ είναι γνωστό ότι πάντα τα θέλω όλα :-P

> Opote esy 8eleis KAI tous 15 "aytomatismous" KAI na paizoun. Dekton.

Αυτό είναι το θέμα. Εφόσον υπάρχουν (καλώς ή κακώς), εφόσον κάποιος τα
έβαλε εκεί, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα πρέπει να μην παίζουν σε
ικανοποιητικό επίπεδο. Ας μην τα βάζανε.

> Anamesa se sena kai ton kernel developer omws, yparxoun ta
> distributions kai oi developers tou, pou paizoun akribws to rolo tou
> amortiser, kai poly swsta eixe pei kapote nomizw o linus "Einai dikh
> tous douleia na krinoun ti einai arketa stable, na kanoun
> integration, kai na to paketaroun gia ton end user".

Ναι, δεκτό αυτό. Αλλά τελικά δε λειτούργησε και τόσο καλά στην πράξη
αυτή η ιδέα IMHO.

Διότι τελικά και οι διανομές επίσης τα θέλουν όλα δικά τους. Θέλουν και
να ακολουθούν τον πυρήνα και να απολαμβάνουν όλα τα patches/fixes και
να κάνουν δικά τους κόλπα. Ε τελικά εκεί είναι που δε γίνονται όλα. Και
αν το καλοσκεφτούμε, δεν υπάρχουν και οι άπειρες διανομές που μπορούν
να πληρώνουν κόσμο για να έχουν ικανοποιητικό επίπεδο ποιότητας.

Παράδειγμα: θές ας πούμε ως διανομή να υποστηρίξεις hibernation για τα
laptops. Αρχίζει το παιχνίδι με τα dependencies. Πας να βάλεις το
suspend2 patch, αλλά ξαφνικά σκάει security τρύπα κάπου αλλού στον
πυρήνα και πρέπει επειγόντως να κάνεις upgrade σε latest. Έλα όμως που
πλέον δεν υπάρχει development branch και μαζί με το security patch
έχουν γίνει και feature changes. Αχταρμάς. Το παλιό suspend2 patch δεν
θα παίξει και πρέπει να το κάνεις port στο νέο πυρήνα, μαζί με ό,τι
άλλα custom patches χρειάζεσαι.

Αφού τελικά το development καταλήγει να γίνεται κεντρικά και ό,τι
patches έχει ο καθένας τα στέλνει να μπούν στον πυρήνα γιατί κακά τα
ψέματα μόνο έτσι μπορείς να είσαι σίγουρος ότι δεν θα χάσεις το τρένο
της εξέλιξης, το να πετάς το μπαλάκι στις διανομές δεν είναι και ότι
πιο έξυπνο. Και το αποτέλεσμα το βλέπουμε. Η κάθε διανομή είναι το
μακρύ της και το κοντό της ...

> Den einai
> para poly na zhtame KAI stability, KAI fast progress, KAI
> bleeding-edge features, kai, kai kai?

Είναι. Συμφωνώ. Αλλά τώρα ο πυρήνας έχει σχεδόν πνιγεί στη μέση από όλα
αυτά τα "ΚΑΙ", αυτό λέω. Αν δεν τα μπορούν όλα μαζί, ε ας καταπιαστούν
μόνο με ένα (όπως ήταν ο 2.2.χ, ο 2.4.χ, κλπ), τί άλλο να κάνουμε ...

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?