Re: To GreekTechForum απαγορεύει τον Explorer

Eleftherios Theofilopoulos etheof at gmail.com
Thu May 4 12:51:03 EEST 2006

On 5/4/06, Dimitris Kalamaras <dimitris.kalamaras at compupress.gr> wrote:

>  >αντιμετώπιση τών
>  .Internet explorer χρηστών τόσο πιο πολύ και η αμοιβή απο τη Google. 1
>  >δολλάριο για κά8ε χρήστη... Άρα και τα site βγάζουν λεφτά...
>
>  >Και συνεχίζει:
>
>  >Level 1: Gentle Encouragement  Rating: $$
>  >Level 2: Semi-serious  Rating: $$$$
>  >Level 3: Dead serious  Rating: $$$$$$
>
>  Υποστηρίζεις ότι το ίδιο κάνουν και στο GreekTechForum;
>  Δεν νομίζω ότι τα παιδιά εκεί να το κάνουν για λεφτά.

Όχι δεν υπονοώ κάτι για το GreekTechForum, εξάλλου επιλογή τους είναι
το ποιός θα έχει πρόσβαση ή οχι, αν και εγώ μαζί τους που θέλουν να
διαδώσουν τον Firefox και το Ελεύθερο λογισμικό.

>  Αυτό με το ένα δολάριο ανά χρήστη
>  από την google δεν το έχω ξανακούσει και μου προκαλεί δυσπιστία να πληρώνει
> κάποια εταιρεία
>  για να μην χρησιμοποιείται λογισμικό κάποιας άλλης. Θα είχαν γίνει
> μηνύσεις, κάτι θα είχαμε ακούσει.

Όσο για τη Google είχε ξαναγίνει ιστορία επειδή είναι πρώτη επιλογή ως
search engine στον Firefox:

http://www.internetnews.com/dev-news/article.php/3590756
http://www.spamdailynews.com/publish/Mozilla_making_tens_of_millions_of_dollars_from_Firefox.asp

Αλλά εντάξει δικαιωμά τους, επιχειρήσεις ειναι στο κάτω-κάτω.

>  >Νομίζω πως όλα αυτά είναι ανούσια θέλγητρα και καταπατούν το δικαίωμα
>  >επιλογής του χρήστη. Κάτι που για μένα είναι εντελώς αντίθετο με τα
>  >ιδανικά του Ανοιχτού κώδικα/Ελεύθερου λογισμικού.
>
>  Όπως είπες (το site δεν το είδα) απλά *προτρέπει* στον Firefox.
>  Αν δεν θέλεις, απλά δεν μπαίνεις.
>  Πως το κάνει το TaxisNet που με υποχρεώνει να χρησιμοποιώ Explorer και το
> site του ΥΠΕΠΘ με τα MS Office αρχεία;

Το site δεν προτρέπει, υποχρεώνει...
Το θέμα είναι πως θεσ να μπεις κ δεν μπορείς.

Όσον αφορά το TaxisNet νομίζω πως είναι ένδειξη είτε ανικανότητας είτε
δε ξέρουν για εναλλακτικούς φυλλομετρητές ή ακόμα και λειτουργικό...

>  Αν θέλουμε να ανατραπεί αυτή η κατάσταση κάτι πρέπει να κάνουμε. Η πρακτική
> αυτή ίσως να είναι "βίαιη" αλλά είναι "μια κάποια λύσις".

Συμφωνώ στο οτι πρέπει να γίνει κάτι, αλλά γιατί ας πούμε να μη μπει
Linux, Unix ή οτιδίποτε στα σχολεία? στο δημοσίο? Πάρε παράδειγμα την
Ισπανία:

http://lwn.net/Articles/41738/
http://getthefacts.nu/

Ίσως η βίαια "επανάσταση" να φέρει καρπούς αλλά δεν είναι προτιμητέω
να γίνει η αλλαγή "καλή τη πίστη"? Εξάλλου, για μένα πάντα, πιο πολύ
θα μετρήσει πως 10 χρήστες απο Ελλάδα βάλανε Linux από επιλογή, παρά
ολή η Ευρώπη να υποχρεωθυί μέσω νομοθεσίας να αλλάξει...

> [...]
> κώδικα ΠΟΥΘΕΝΑ γιατί ακριβώς αυτά
>  κάνουν κακό στο ελεύθερο λογισμικό, γιατί αναιρούν τις ελευθερίες που
> προνοεί η άδεια GPL.
>
>  Από αυτήν την άποψη, αυτό που κάνουν τα παιδιά στο Greek Tech Forum
>  είναι πραγματοποίηση της προτροπής του Stallman και δεν έρχονται σε
> αντίθεση με ότι λέει η άδεια χρήσης GPL (αν φυσικά δέχεται κανείς ότι μέχρι
> ενός σημείου εκπροσωπεί η GPL και ο RMS το ελεύθερο λογισμικό...), άρα δεν
> είναι αντίθετοι με τα "ιδανικά" του ελεύθερου λογισμικού. Ίσως κάποιοι που
> προτιμούν τον "ανοικτό-κώδικα" να ενοχλούνται.

Η αντιθεσή μου εδώ, όπως και στην όλη ιδέα να μπλοκάρεις συγεκριμένους
χρήστες από κάτι ελεύθερο, όπως θέλουμε να πιστεύουμε για το
διαδίκτυο, είναι οτί ενημερώνεις τους χρήστες για την εναλλακτική,
δίνεις επιλογή και όποιος θέλει ακολουθεί.

Ο ίδιος ο RMS λέει "Free as in freedom" και για μένα αυτό αρκεί.
Άποψη μου είναι πως η κίνηση του explorerdestroyer.com δεν είναι
αντίθετη με την άδεια GPL αλλά της ελεύθερης επιλογής που κατ'επέκταση
στους υπολογιστές σε κάποια σημεία αντιπρωσοπεύεται ή είναι ταυτόσημη
με το ΕΛΛΑΚ.

>  >Άσε που όπως πάει αντι για μια παντοκρατορία της Microsoft θα έχουμε
>  >τη Google στο κεφάλι μας, και η ιστορία έχει δείξει τι γίνεται όταν
>  >υπάρχει μόνο μια υπερδύναμη...
>
>  Και η ιστορία έχει δείξει επίσης ότι για τους "πτωχούς" καλύτερα είναι δύο
>  αυτοκρατορίες παρά μία και μοναδική, αλλά αυτό είναι αλλουνού παπά
> βαγγέλιο...

Θα δείξει αν θα είναι δύο αυκρατορίες ή αν γίνει καμμιά τρελή, για τα
τώρα δεδομένα, εξαγορά ή merger...

LefTy