Πόση ώρα τρώτε για τον adminιλίκι;

Ag Hatzim zkom.xl at gmail.com
Thu Mar 23 03:25:24 EET 2006

Michael Iatrou(iatrou at serverhive.com)@Thu, Mar 23, 2006 at 12:06:18AM +0200:

> Είστε πολύ ωραίοι ρε μάγκες: όσοι το γουστάρουν έχουν δικαίωμα να εκφέρουν
> άποψη, όσοι δεν το πάνε όμως, όχι!
>
> BTW, ποτέ υπήρξα πολέμιος του πλουραλισμού των απόψεων... άλλο αν δεν τις
> ασπάζομαι.

Χμμ.. ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί είναι τόσο δύσκολο για τα ανθρώπινα
όντα,να πουν "Συγνώμη ρε παιδιά,έγραψα μια μλκ".

Αυτό που με ενοχλεί στην ανθρώπινη συμπεριφορά είναι η εμπάθεια και η
προσπάθεια της αποποίησης της προσωπικής ευθύνης.

Οσον αφορά για την πέτρα του σκανδάλου (ντζεντού),πέρα από την ανωριμότητα
μερικών από των χρηστών/παραγόντων του (που προέρχεται πιθανότατα από την
ηλικία τους),έχει παράγει αξιόλογο έργο και από την πλευρά της
τεκμηρίωσης και από την ενεργότατη ανάμιξη στην εξέλιξη του λογισμικού
(με ειδική συνεισφορά στον έλεγχο/δοκιμή του) λόγω της ευελιξίας που
παρέχει.

Δεν προσπαθώ να προπαγανδίσω το gentoo (δεν τρέχω gentoo εδώ και ενάμιση
χρόνο),απλά προσπαθώ να εκφέρω (σαν ουδέτερος) την γνώμη μου.

Είτε έτσι,όμως είτε αλλιώς,προσωπικά το βρίσκω τελείως άστοχο να
κρίνουμε τους άλλους για την κάθε είδους επιλογή τους (και ειδικά αυτό
το αστείο με το gentoo παρατράβηξε και δεν είναι πια αστείο,αλλά μια
κοινή μλκ).

> Είναι γελοίο κάθε distro να έχει δικό του guide "Πώς να κάνετε το Τάδε". Είναι
> κάτι περισσότερο από γελοίο, είναι προβληματικό: πρόοδος στον κόσμο του Linux
> είναι να επικρατήσουν κάποια standards, να υπάρχει ένας συγκεκριμένος,
> ομογενοποιημένος, με μόνο 2% λιπαρά τρόπος να γίνονται τα περισσότερα
> πράγματα. Αυτό ο περισσότερος κόσμος το ξεχνάει, ενώ στη πραγματικότητα το
> μεγάλο diversity είναι τροχοπέδη στην εξέλιξη, τόσο ως προς το community, όσο
> και ως προς το αμιγώς εμπορικό κομμάτι.

Δεν θεωρώ ότι η ποικιλία (και ειδικά στις διανομές που αναφέρεσαι) είναι το
πρόβλημα,για μένα αυτό είναι υγεία και η αιτεία/αφορμή να αναπτυχθεί καινούριο
λογισμικό η να διορθωθεί το προβληματικό/στάσιμο.

Το πραγματικό πρόβλημα,κατά την προσωπική μου άποψη (γιες τζαστ ουαν γιετ προσωπική άποψη)
προέρχεται από τον developer που ενδιαφέρεται να κάνει προσιτό το πρόγραμμα του μόνο
για το περιβάλλον που δουλεύει και αδιαφορεί για κάθε είδους συμβατότητας.

Περιβάλλοντα εργασίας που ευνοούν τέτοιου είδους συμπεριφορές ο χρόνος θα τα ξεβράσει η για
να είμαι ακριβής *νομίζω* ότι θα τα ξεβράσει,η για να είμαι ακόμα πιο ακριβής *ελπίζω*
να τα ξεβράσει (βλ κουντουεεε γκνοουμμμ).

Το καθήκον της κάθε διανομής είναι απλά να καλουπιάσει το λογισμικό και να το κάνει να δουλεύει,
με τις λιγότερες αν είναι δυνατόν παρεμβολές στα μηχανάκια μας (με το δικό της ξεχωριστό τρόπο).
Ακόμα όμως και αν επέμβει,να το κάνει με κάποιο τρόπο,που θα είναι δυνατόν να το εκμεταλλευτούν
*άπαντες* στον χαοτικό κόσμο του ελεύθερου λογισμικού.

Σκοπός της κάθε διανομής είναι να εκμεταλευτεί στο έπακρον το υπάρχον λογισμικό,και να προσφέρει
στον χρήστη τα καλύτερα από τα καλύτερα.Αυτό όμως όπως είναι τα πράγματα σήμερα δεν μπορούν να
το προσφέρουν γιατί Πχ. υπάρχουν οι δύο κατάρες που λέγονται qt και gtk+ (δηλαδή βελάκια,
τετραγωνάκια,εικονιδιάκια,διάλογοι,μενουδάκια,διαλογάκια,και κάθε είδους σκατάκια) και ότι
κουβαλούν αυτά τα toolkits από πίσω τους,τόνους από άχρηστες και ασύμβατες μεταξύ τους βιβλιοθήκες.

Με αυτό το παραπάνω σκεπτικό και μόνο έτσι,δεν βλέπω τον λόγο,γιατί να μην υπάρχουν και
1000 διανομές... και λίγες λέω ....
Μην πυροβολείται τον πιανίστα η κοινώς μην βαράτε τα σαμάρια αντί να χτυπάτε τα γαιδούρια.

Υ.Γ
Ασχετο.
Α και κάτι που πάντα ήθελα να το γράψω αλλά ποτέ δεν το έγραψα,και για
να μου μείνει γινάτι...
Vim ρουυρζζζζζζ :)