introducing linux administration

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Mar 20 23:20:30 EET 2006

On 2006-03-20 14:39, Count Of Death <czero at hash.gr> wrote:
>O/H Aristotelis έγραψε:
>> Gia to beginner sysadmin, symfwnw arketa me ta links toy tldp. Poly kalo
>> keimeno einai to FreeBSD handbook (an kai einai gia sobara OS (ok ok
>> flame flame) ), alla exei polles plhrofories gia to pws doyleyei to unix
>> systhma. Meta shmantiko einai to scripting (bash scripting) mias kai o
>> admin grafei arketa mikra programmatakia. Otan pleon exei parei kaneis
>> to feel toy unix systhmatos tote pleon mporei na paei na dei poly pio
>> advanced pragmata analoga me to ti ton endiaferei.
>
> Diafono.  Eidika me to FreeBSD.

Kai kaneis lathos fysika.  To `Handbook' exei ena swro pragmata pou mporei
na dwsoyn kales idees se kapoion, aneksarthtws UNIX systhmatos sto opoio
douleuei.  As poume, sto kefalaio me ta firewalls, parolo pou einai
idiaitera apaisio kai thelw edw kai kana xrono na to petaksw olo mazi kai
na to ksanagrapsw pio kala, leei kai to ekshs:

     26.2 Firewall Concepts

     There are two basic ways to create firewall rulesets: inclusive
     or exclusive. An exclusive firewall allows all traffic through
     except for the traffic matching the ruleset. An inclusive
     firewall does the reverse. It only allows traffic matching the
     rules through and blocks everything else.

     Inclusive firewalls are generally safer than exclusive firewalls
     because they significantly reduce the risk of allowing unwanted
     traffic to pass through the firewall.

     Security can be tightened further using a stateful firewall. With
     a stateful firewall the firewall keeps track of which connections
     are opened through the firewall and will only allow traffic
     through which either matches an existing connection or opens a
     new one. The disadvantage of a stateful firewall is that it can
     be vulnerable to Denial of Service (DoS) attacks if a lot of new
     connections are opened very fast. With most firewalls it is
     possible to use a combination of stateful and non-stateful
     behavior to make an optimal firewall for the site.

Autes einai idees pou efarmozontai se *OPOIODHPOTE* systhma, akomh ki
an den einai kan UNIX.  Opote o Aris kserei ti leei, ki exei dikio sto
100% apo tis protaseis gia diabasma pou edwse.

> Mipos eisai katartismenos daskalos pou exeis problima me ti gnomi
> mou?  H kanas paparas se kapio panepistimio pou tin exei dei admin
> kai oli mera kathete mprosta apo ena xazo freebsd se console mode
> kai kanei BitchX ?

Oi proswpikes epi8eseis den bgazoun pouthena.  Kalo einai na tis
apofygoyme, giati problepw se kana mhna na leme kai se ayto to thread
oti o Godwin einai axrhstos pia[1] afou to thread de tha pethanei pote.

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law