system status

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Mar 13 20:24:21 EET 2006

On 2006-03-12 23:30, Nick Demou <ndemou at gmail.com> wrote:
> έχω στήσει μερικούς linux servers στους οποίους έχω  κυρίως remote
> access. Θα ήθελα να μαθένω πέντε βασικά πράγματα τα οποία θα με
> βοηθήσουν να καταλάβω αν ο server είναι overutilised ή όχι (π.χ. πόσο
> ελευθερό χώρο έχω στους δίσκους ή πιος είναι ο μέσος χρόνος ανα ημέρα
> που το cpu usage ξεπερνά το 90% ή η χρήση της swap το 50% ή χρήση του
> δίσκου το 80% κτλ).
>
> Εσείς τι μεθόδους χρησιμοποιείτε για αυτό το σκοπό? Πια στοιχεία
> θεωρείτε σημαντικά να γνωρίζετε για έναν server?
>
> Προσωπικά και για την ώρα τρέχω κάθε σάββατο και σε κάθε reboot ένα
> [...]

Εμείς στη Βιλαρίμπα έχουμε στο cron του root τα εξής:

	# /etc/crontab - root's crontab for FreeBSD
	#
	# $FreeBSD: src/etc/crontab,v 1.32 2002/11/22 16:13:39 tom Exp $
	#
	SHELL=/bin/sh
	PATH=/etc:/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin
	HOME=/var/log
	# Perform daily/weekly/monthly maintenance.
	1	3	*	*	*	root	periodic daily
	15	4	*	*	6	root	periodic weekly
	30	5	1	*	*	root	periodic monthly

Και το periodic(1) διαβάζει μια συλλογή από scripts από τους καταλόγους:

	/etc/periodic/daily
	/etc/periodic/weekly
	/etc/periodic/monthly

Το source από τα scripts είναι ελεύθερα διαθέσιμο από τη διεύθυνση:

	http://cvsweb.freebsd.org/src/etc/periodic/

Δεν είναι 100% σίγουρο ότι όλα αυτά τα scripts τρέχουν χωρίς αλλαγές και
σε οποιοδήποτε Linux, αλλά από τα περιεχόμενά τους μπορεί να πάρεις
ιδέες και να γράψεις κάτι δικό σου :)