system status

Nick Demou ndemou at gmail.com
Sun Mar 12 23:30:40 EET 2006

έχω στήσει μερικούς linux servers στους οποίους έχω  κυρίως remote
access. Θα ήθελα να μαθένω πέντε βασικά πράγματα τα οποία θα με
βοηθήσουν να καταλάβω αν ο server είναι overutilised ή όχι (π.χ. πόσο
ελευθερό χώρο έχω στους δίσκους ή πιος είναι ο μέσος χρόνος ανα ημέρα
που το cpu usage ξεπερνά το 90% ή η χρήση της swap το 50% ή χρήση του
δίσκου το 80% κτλ).

Εσείς τι μεθόδους χρησιμοποιείτε για αυτό το σκοπό? Πια στοιχεία
θεωρείτε σημαντικά να γνωρίζετε για έναν server?

Προσωπικά και για την ώρα τρέχω κάθε σάββατο και σε κάθε reboot ένα
script που καλεί το df και το procinfo και μου κάνει mail το output.
Πλην όμως οι πληροφορίες που συλέγω με αυτό τον τρόπο είναι πολύ λίγες
ενώ επίσης αν κάτι συμβεί στα μισά της εβδομάδας και γεμίσει ο δίσκος
δεν πέρνω κανένα warning message.