Font display

DJ Art djart at linux.gr
Sat Mar 11 11:19:36 EET 2006

On Friday 10 March 2006 23:37, Γιάννης Παπαδόπουλος wrote:
> [...]

Μάλιστα. Εφόσον είναι καταγεγραμμένο bug, δυστυχώς το Dapper (6.04) προς
το παρόν θα το θεωρήσεις όντως Άλφα (=non usable) και θα περιμένεις να
διορθωθεί.

Εκτός αν θέλεις να "λερώσεις" τα χέρια σου και να το σκαλίζεις μέχρι να
το συνεφέρεις.

Για αρχή, στο bug report που έστειλες, στο τελευταίο comment δείνει link
σε ένα test πακέτο για νεότερες γραμματοσειρές. Εγκατέστησέ το και
δοκίμασε.

Επίσης, μπορείς να κοιτάξεις αν το Dapper έχει εγκατεστημένες τις
FreeFont  ?? (http://graphis.hellug.gr/el/download.html)
Αν όχι, θα μπορούσες να δοκιμάσεις να τις εγκαταστήσεις manually και να
δείς αν έχουν και αυτές πρόβλημα.

Επίσης, στο screenshot που έστειλες, το τελευταίο τελευταίο δείγμα, δεν
φαίνεται σωστά ?

> Έχω εγκαταστήσει την Αλφα του kubuntu 6.04 στον φορητό μου. Η κάρτα
> γραφικών αναγνωρίζεται κανονικά αλλά βλέπω τις γραμματοσειρές θολές
> σαν να έχουν και μια σκιά.

Αυτό που λές προσπαθώ να το διακρίνω στο screenshot που έστειλες. Και
δεν ξέρω αν περιέγραψες το "πρόβλημα" σωστά.

Εγώ βλέπω 5 σετ από γραμματοσειρές. Στα 4 πρώτα το πρόβλημα είναι κυρίως
ότι οι γραμματοσειρές είναι καρα-άσχημες :-/
Η θολούρα και η σκιά που έχουν, λογικά πρέπει να είναι αποτέλεσμα του
antialiasing και του hinting. Δοκίμασε να τα κλείσεις εντελώς στο
Control Center και να διαπιστώσεις αν όντως οφείλεται εκεί.

Το 5ο σετ, όπως σου είπα και παραπάνω είναι το μόνο που μου μοιάζει
επιεικώς ΟΚ. Παρατηρείς εσύ κάποιο πρόβλημα με αυτό ?

> Ακόμη και οι γραμματοσειρές της Microsoft στο linux έχουν
> διαφορετική όψη.

Αυτό ισχύει έτσι κι αλλιώς, γιατί στα Windows αμφιβάλλω ότι έχεις
ενεργοποιήσει Αntialiasing και Hinting.
Παρόλα αυτά, στο Linux θα έπρεπε να σου φαίνεται αισθητικά καλύτερο το
αποτέλεσμα με τη χρήση τους.

Και αν σου κάθεται λίγο "κάπως" η σκιά που έχουν στις γωνίες για
εξομάλυνση, είναι καθαρά θέμα συνήθειας.

> Πρέπει να αλλάξω κάποια άλλη ρύθμιση;

Όχι ακριβώς, αλλά αν κοιτάξεις τί έκδοση freetype και fontconfig
κουβαλάει το Dapper, ίσως να μας βοηθήσει και αυτό λίγο.
(παρόλο που πέρα από την έκδοση, παίζει σημαντικό ρόλο και το πώς τα
κάνανε compile).

-------
(εσύ αγνόησε την παρακάτω φράση)

Πάντως, βλέπω δεν έχει πρόβλημα το Dapper με τους τόνους, και αυτό ΓΙΑΤΙ
Ο X.ORG PACKAGER ΕΚΟΨΕ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΤΟ
el_GR.UTF-8/Compose ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ, Τ' ΑΚΟΥΣ ΣΙΜΟ ?
-------

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?