FW: Τελικά είμαστε πολύ μπροστά [ Δηλώσεις Κορωνιά - Vodafone]

Panagiotis Atmatzidis p.atmatzidis at gmail.com
Fri Mar 10 13:58:28 EET 2006

Για σου Δημήτρη,

Dimitris Kalamaras wrote:

> Η Vodafone ισχυρίζεται ότι οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας λειτουργούν
> ως "πάροχοι" μιας υπηρεσίας για την οποία
> αγοράζουν μηχανήματα και υπηρεσίες τεχνογνωσίας από
> εταιρείες-προμηθευτές, όπως η Ericsson. Οι ελληνικές εταιρείες απλώς
> συντηρούν σε "υψηλό" επίπεδο το σύστημα. Η διαμόρφωση, συντήρηση και
> αναβάθμιση του συστήματος σε "χαμηλό", τεχνικό γίνεται από τις
> προμηθεύτριες εταιρείας, αφού μόνο αυτές διαθέτουν πρόσβαση στον κώδικα
> του συστήματος τους.

Ναι εντάξει, ας πούμε ότι αυτό το πιστεύουμε. Δεν βλέπω τι σχέσει έχει
με το όλο θέμα. Δηλαδή επειδή είναι κλειστός ο κώδικας δεν μπορείς να
ξέρεις τι τρέχει το πρόγραμμα πάνω στον mainframe ή ότι σκατά μηχάνημα
έχεις τέλος πάντων? Εκτός κι αν αγοράζουν hardware/software μαζί οπότε
πια, αφού δεν μπορούν να τον ελέγξουν οι τεχνικοί της εταιρίας, η
Vodafone σηκώνει τα χέρια!!
Μα είμαστε σοβαροί τώρα? Δεν μιλάμε για την Κίτσος Κ ΣΙΑ Ο.Ε. με
1.000.000 ευρώ τζίρο. Μιλάμε για πολυεθνικές High Tech με τζίρους όσο ο
κρατικός προυπολογισμός.

> Προσωπικά, δεν δυσκολεύομαι να πιστέψω το σενάριο του κλειστού κώδικα.
> Καμία από αυτές τις προμηθεύτριες εταιρείες  δεν μπορεί να προσφέρει
> πρόσβαση στον κώδικα των μηχανημάτων της, ακόμα και στους πελάτες της.
> Οι λόγοι είναι ευνόητοι (ανταγωνισμοί-κατασκοπία, σωστή συντήρηση κοκ).

Εντάξει, επίσης δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι η Nokia π.χ. δεν μπορεί να
πληρώσει 40 απόφοιτους του MIT για να βρουν και να κάνουν reverse
engineering ένα τέτοιο λογισμικό, αν κι εφόσον το επιθυμεί.
Αυτά όμως είναι υποθέσεις ας μείνουμε στα ...facts.

> [...]
> τα συστήματά της και ότι η "παράνομη" δουλειά (γιατί μας παρακολουθούν
> και νόμιμα όποτε θέλουν σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο που ψηφίστηκε
> πέρσι, αλλά και την νεά κοινοτική νομοθεσία προ ολίγων μηνών που
> πραγματώνει την Ευρώπη-Φρούριο για την οποία μιλούν πολλοί κριτικοί
> παρατηρητές) πρέπει να έγινε από οργανισμό με πολύ προηγμένη τεχνογνωσία
> και πολλούς πόρους (πολιτικούς, οικονομικούς, κτλ). Τι κάνει νιάου-νιάου
> στα κεραμίδια; Είναι τρία γράμματα, ξεκινάει από C και τελειώνει σε Α.
> Έχει άλλωστε μεγάλη ιστορία ο συγκεκριμένος "οργανισμός" στη χώρα μας. :)

Ξέρεις τι με δυσκολεύει στο να πιστέψω αυτό το σενάριο? Αφού με ένα τηλ.
οι Αμερικανοί θα μάθουν ό,τι θέλουν να μάθουν.. why bother?
Αυτό πάντα στην σφαίρα της εικασίας

Στην σφαίρα της πραγματικότητας. Τέτοιο λογισμικό οφείλει να έχει η
Vodafone και η κάθε Vodafone για προφανείς λόγους. Είναι σαν να μην
κρατάει logs το σύστημα μου. Είναι ανήθικο για τον διαχειριστή του
συστήματος ενός πανεπιστήμιου να βλέπει να τα logs. Αλλά αυτό δεν
σημαίνει ότι είναι παράνομο να τα κρατάει.
Ίσως είναι λίγο απλουστευμένο το παράδειγμα, αλλά you got the point.
Άλλωστε η κατακράτηση τηλεπικοινωνιών είναι υποχρεωτική για την
καταπολέμηση της εγκληματικότητας όπως ορίζει η Ε. Ε. [1]

> Αυτή η ιστορία καλό είναι που βγήκε στην επιφάνεια γιατί δείχνει σε τι
> είδους "ελεύθερο" κόσμο ζούμε.

Καλά αυτό το ξέραμε κι από πριν :P

> Νομίζω ότι κάποιος πρέπει να θυμίσει στους υπερατλαντικούς φίλους μας τι
> έλεγε ένας "εθνάρχης" τους:
>
> "They that give up essential liberty to obtain a little temporary safety
> deserve neither liberty nor safety."
> -- Benjamin Franklin, 1759

Αυτό το quote είναι το πιο πολυ-ειπώμενο στο διαδίκτυο. :P

> --Δημήτρης

[...]

[1]
http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/site/el/oj/2005/c_298/c_29820051129el00010012.pdf