Re: Wine (πως παίζει; πρέπει να έχεις και Windows;) [was: οριστικό και αμετάκλητο migration]

Konstantinos Togias ktogias at math.upatras.gr
Tue Jun 13 13:05:52 EEST 2006

On 6/13/06, Constantine Dokolas <cdokolas at sunsoftgr.com> wrote:

> Γράψε λάθος... κολλάει η CPU μερικές φορές και νομίζω πως Wine ~= VM
> (δηλαδή ότι είχες εγκαταστήσει Windows).
>
> Αλήθεια... έχει IE το Wine; Είναι κάποια πράγματα που δεν έχω καταλάβει
> ακόμα για το Wine. Πρέπει να έχεις Windows για να το τραβήξει το Wine;
>
> Doc
>
> --
>   Theory asserts that although in theory there should be no
> difference between theory and practice, in practice there IS
> difference between theory and practice.

Όχι δεν χρειάζεται να έχεις εγκατάσταση windows για να τρέξεις
εφαρμογές στο wine. Απλά εγκαθιστάς το wine στο linux box σου (ή
δίνεις λίγα χρήματα και πέρνεις το crossoveroffice που είναι wine,
αλλά configured και δοκιμασμένο οτι τρέχει συγκεκριμένες εκδόσεις
αρκετών εφαρμογών), κατεβάζεις μετά τον installer πχ. του ΙΕ6 για
winxp από το site της ms και τρέχεις "wine ie6install.exe". Ξεκινάει
κανονικά η εγκατάσταση και ο ie εγκαθίσταται στο fake windows drive
του wine που συνήθως βρίσκεται στο ~/.wine/drive_c . Αφού ολοκληρωθεί
η εγκατάσταση μπορείς να ξεκινάς τον ie με "wine
~/.wine/derive_c/Program\ Files/iexplore.exe" ή "wine c:\Program
Files\iexplore.exe".

Με παρόμοιο τρόπο εγκαθιστάς και οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα.

Γενικά το wine δημιουργεί ένα ψεύτικο windows περιβάλλον για τις
εφαρμογές. Οι εφαρμογές μιλάνε στο wine, νομιζοντας οτι μιλάνε σε
windows, και το wine μιλάει στον πυρίνα του linux. Δεν χρειάζεται να
έχεις windows. Το wine φτιάχνει μόνο του τα folders που χρειάζονται
κάτω από το ~/.wine/derive_c/ και βάζει τα δικά του dlls εκεί που οι
εφαρμογές θα ψάξουν τα dlls των windows.

Αυτό λέγεται emulation. Δηλαδή το wine "εξομοιώνει" για τις εφαρμογές
το API των windows.

To virtual machine είναι αρκετά διαφορετική ιδέα. Το virtual machine
δημιουργεί έναν εικονικό υπολογιστή μέσα στον οποίο μπορείς να
εγακταστήσεις κάποιο λειτουργικό σύστημα, ακριβως σαν να το
εγκαθιστούσες σε πραγματικό hardware. Δηλαδή σε vm (όπως το vmware ή
το qemu) εγκαθιστάς πχ. τα windows από το cd τους και μετά τις
εφαρμογές . Οι εφαρμογές μιλάνε κανονικότατα στα windows και τα
windows στο εικονικό hardware (νομίζοντας οτι μιλάνε σε πραγματικό
hardware). To vm τώρα πέρνει τις εντολές που δίνουν τα win στο
εικονικό hw και τις δίνει μεταφράσμένες στον πυρίνα του linux. Δηλαδή
η εφαρμογή μιλάει στα windows, τα windows στο virtual machine
(νομίζοντας οτι μιλάνε σε πραγματικό hardware) και το virtual machine
στον πυρίνα του linux.

--
Konstantinos Togias
University Of Patras