Wine (πως παίζει; πρέπει να έχεις και Windows;) [was: οριστικό και αμετάκλητο migration]

muz muz at diktio.org
Tue Jun 13 12:53:19 EEST 2006

On Tue, 2006-06-13 at 12:38 +0300, Constantine Dokolas wrote:

> Γράψε λάθος... κολλάει η CPU μερικές φορές και νομίζω πως Wine ~= VM
> (δηλαδή ότι είχες εγκαταστήσει Windows).

Wine Is Not an Emulator (WINE). Το wine δεν είναι virtual machine όπως
το VM όπου εγκαθιστάς κανονικά τα windows σε ένα emulated περιβάλλον. Το
wine είναι ένα "compatibility layer", δηλ μια σειρά από libraries (και
όχι μόνο) που σαν σκοπό έχουν να κάνουν εφαρμογές φτιαγμένες για windows
να "τρέχουν" στο σύστημά σου.

Σε αντίθεση με το VM, συνήθως δεν έχεις απώλεια ταχύτητας σε σχέση με τα
Windows στις εφαρμογές που τρέχεις κάτω από wine. Είναι ιδανικό αν είσαι
για κάποιο λόγο αναγκασμένος/η να τρέχεις office, IExplorer κτλ.

> Αλήθεια... έχει IE το Wine; Είναι κάποια πράγματα που δεν έχω καταλάβει
> ακόμα για το Wine. Πρέπει να έχεις Windows για να το τραβήξει το Wine;

Όχι. Το wine θα φτιάξει ένα folder ονοματι .wine στο home folder σου και
μέσα θα βρεις τα folders Windows, Program Files κτλ. Tο μόνο που θα
χρειαστεί αφού κατεβάσεις και ρυθμίσεις το wine, είναι να εγκαταστήσεις
τον IE, τρέχουντας το setup του μέσω wine. To wine δεν "περιέχει" τον
Internet Explorer. Τον εγκαθιστάς όπως θα τον εγκαθιστούσες και στα
windows αν δεν τον είχαν προεγκατεστημένο. Το crossover office  (ένα
εμπορικό προϊόν βασισμένο στο wine) κατεβάζει και εγκαθιστά -μεταξύ
άλλων- τον IE πιο εύκολα και αυτοματοποιημένα από το wine αλλά δεν είναι
δωρεάν.

Τέλος υπάρχει το cedega της Transgaming το οποίο επίσης βασίζεται στο
wine project αλλά σε αντίθεση με το crossover, δεν έχει βοηθήσει στην
ανάπτυξη του wine όσο το δεύτερο. Το cedega είναι ότι και το wine αλλά
επικεντρωμένο στα παιχνίδια.