Emacs `tramp' module (was: Re: ssh φαντασίωση χρήσης)

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Jun 13 11:46:13 EEST 2006

On 2006-06-12 13:34, Nick Demou <ndemou at gmail.com> wrote:
> Έχω μια φαντασίωση σχετικά με την χρήση του ssh και ήθελα να
> μάθω αν είναι κάτι που γίνεται ή όχι.

Ναι.  Ισως όχι ακριβώς όπως το φανταζόσουν, αλλά υπάρχει ένας
editor ο οποίος μπορεί διάφανα να ανοίγει αρχεία πάνω από SSH
tunnel, να τα επεξεργάζεται, να τα σώσει στο τοπικό file system,
κοκ.o

Το Emacs.

> Έστω λοιπόν πως έχω ανοιχτό ένα ssh shell δουλεύοντας σε ένα
> remote PC. Ενώ δείνω εντολές και κοινούμε στα διάφορα
> directories φτάνω σε ένα dir που έχει ένα αρχειάκι το οποίο
> θέλω να μεταφέρω στο local pc.  <φαντασίωση> Τότε δείνω μια
> απλή εντολή στο remote shell π.χ.:  fetch filename, και αυτό το
> αρχείο μεταφέρεται στο τοπικό home dir μου
>
> γίνεται κάτι τέτοιο??? Το scp filename mylocalPC:~/ είναι κοντά
> αλλά θέλει λίγη φροντίδα  για να παίξει τόσο απλά (διότι δεν
> εκμεταλευεται το υπάρχον ssh session - πρέπει να ξεκινήσει ένα
> νέο ssh session από το remote PC προς το local PC).

Εστω ότι είναι ελάχιστα διαφορετικά από ένα «ανοιχτό ssh session»
τα πράγματα, κι έχεις ανοιχτό ένα GNU Emacs session.  Ανοίγεις με
το Emacs σου τον κατάλογο:

    /ssh:keramida at remote.host:foo/bar/

Μόλις γράψεις ``/ssh:'' ως αρχή ενός filename, θα δεις κάτι σαν:

Υστερα από αυτό μπορείς να χρησιμοποιήσεις το 'dired' buffer
(directory editing buffer) που ανοίγει σαν να ήταν τοπικός
κατάλογος[1], αντιγράφοντας αρχεία από τον τοπικό δίσκο σε αυτόν
τον κατάλογο, από τον απομακρυσμένο κατάλογο στον τοπικό δίσκο,
από τον απομακρυσμένο κατάλογο σε άλλο απομακρυσμένο κατάλογο,
κλπ.  Μπορείς να επεξεργαστείς (μέσα στο Emacs) text αρχεία του
απομακρυσμένου καταλόγου, μπορείς απλά να τα δεις, να τα σβήσεις,
να τα μετονομάσεις... ότι κάνει κάποιος με ένα file manager.

[1] Εντάξει, με μικρο-καθυστερήσεις όταν κάνεις refresh τα
    περιεχόμενα του καταλόγου.