ssh φαντασίωση χρήσης

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Mon Jun 12 20:13:12 EEST 2006

Nick Demou wrote:
> Έχω μια φαντασίωση σχετικά με την χρήση του ssh και ήθελα να μάθω αν
> είναι κάτι που γίνεται ή όχι.
>
> Έστω λοιπόν πως έχω ανοιχτό ένα ssh shell δουλεύοντας σε ένα remote
> PC. Ενώ δείνω εντολές και κοινούμε στα διάφορα directories φτάνω σε
> ένα dir που έχει ένα αρχειάκι το οποίο θέλω να μεταφέρω στο local pc.
> <φαντασίωση> Τότε δείνω μια απλή εντολή στο remote shell π.χ.:  fetch
> filename, και αυτό το αρχείο μεταφέρεται στο τοπικό home dir μου

> γίνεται κάτι τέτοιο??? Το scp filename mylocalPC:~/ είναι κοντά αλλά
> [...]

Αυτό που λες δεν γίνεται χωρίς κάποια τρελή customia γιατί μία εντολή στο remote
shell εκτελείται στο remote pc. Εάν υπάρξει τρόπος να εκμεταλλευτεί το ssh session
το remote pc για να μεταφέρει αρχεία ( άρα και να κάνει και άλλα πράγματα) στο
local pc τότε υπάρχει κίνδυνος οποιοσδήποτε έχει πρόσβαση στο remote pc να
αποκτήσει πρόσβαση στο local pc. Προφανώς αυτό δεν το θες.

Η λύση που έχω εγώ για αυτό που λές είναι ενώ χρησιμοποιώ το konsole κάνω copy
paste το full pathname του αρχείου που θέλω και το περνάω σε ένα δεύτερο tab του
konsole και είτε καλώ το scp είτε κάποιο ανοικτό sftp έχοντας πάντα όμως έτσι
διαφορετικό session από το αρχικό αλλά πάντα από το local στο remote. Ισως να σε
βόλευε ένα ανοικτό sftp session. Είναι όσο πιο κοντά μπορώ να φανταστώ σε αυτό που
θες χωρίς να είσαι αναγκασμένος να τρέχεις κάποιον server στο local pc. Από την
άλλη εάν τρέχεις κάποιον server στο local pc, δεν βλέπω το πρόβλημα με αυτό που
περιέγραψες. Κάνεις και ένα alias (οχι το fetch, υπάρχει ήδη εντολή στο freebsd
και θα φωνάζει ο Κεραμίδας) και παίζει μια χαρά.

--
Alexandros Kosiaris     Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074