QEMU - πόσο λειτουργικό είναι?

Nick Demou ndemou at gmail.com
Wed Jun 7 11:20:21 EEST 2006

Είδα κάποιες αναφορές στην λίστα σχετικά με το QEMU και ήθελα να μάθω
αν δουλευοντας το με guest windows 2000 ή XP βλέπετε να έχει κάποια
σοβαρή έλειψη ή παραξενιά ή αν  από τι στιγμή που θα εγκατασταθεί και
θα ρυθμιστεί σωστά είναι "easy going".

Θα είχα κάνει ήδη ένα apt-get install qemu αν ήταν ένα τυπικό απλό
πρόγραμμα αλλά υποψιάζομε πως θα θέλει κάποια σοβαρή επένδηση χρόνου
για να διαβάσεις τα manuals, να το εγκαταστήσεις, να το ρυθμίσεις
σωστά και μετά να κάνεις και την εγκατάσταση windows και το τελικό
fine tuning.

Ειδηκότερα έχω περιέργεια...  αν παίζουν με αξιoπρεπή ταχύτητα (RAM θα
βάλω όση απαιτείται) εφαρμογές που κάνουν αρκετό drawing γραφικών
(τύπου corel ή autocad) ... αν το guest OS βλέπει το LAN και... αν
μπορώ να κάνω copy paste μεταξύ host και guest (ή ονειρεύομε?).

Αν φυσικά έχετε εμπειρία με κάποιο άλλο πρόγραμμα και ξέρετε ότι τα
κάνει όλα αυτά με χαρά να το ακούσω (το VMware το έχω ήδη δοκιμάσει)

παράδειγμα παραξενιάς από το VMware που έχω δοκίμασει εκτενώς και η
οποία χωρίς να είναι σοβαρή τελικά είναι αρκετά εκνευριστική (η
μοναδική που εντόπισα στις δοκιμές μου οφείλω να ομολογήσω): κάθε φορά
που αλλάζα πυρήνα επρέπε να ξανακάνω configure το VMware. Παρόλο που
αυτό δεν πέρνει πολύ χρόνο είναι εκνευριστικό γιατί τυπικά το θημάμε
ακριβώς την στιγμή που θέλω να ανοίξω στα γρήγορα τα windows για να
κάνω κάποια δουλειά 2-3 λεπτών (μετά από κοντά ένα χρόνο σε Linux
υπάρχουν ελάχιστα πράγματα που είμαι αναγκασμένος να κάνω σε windows
και τυπικά είναι χαζο-δουλειές). Σε αυτό το σημείο προσθέστε και
αφενώς το γεγονός ότι θα προτιμούσα κάτι open source και αφετέρου μια
γκρινιάρικη διάθεση που απέκτησα την πρώτη φορά που το έπαθα αυτό:
ήθέλα να προβάλω δυο αρχεία με ένα εξειδηκευμένο πρόγραμμα προβολής
ηλεκτρονικών κυκλωμάτων που τρέχει μόνο σε windows για να δω ποιο
είναι ποιο. Τρέχω το vmware και δεν γίνεται τίποτα. Μου κόβει (πολύ
αρχάριος τότε) και το τρέχω από κονσόλα και τότε αρχίζει μια σειρά από
μυνημάτα λάθους, googling, διαβάσμα και apt-gets που κράτησε πάνω από
μισή ώρα (βασικά το ubuntu δεν έβαζε by default τα header files του
kernel και έπρεπε να τα εγκαταστήσω εγώ και να κάνω και μια δυο
χαζορυθμίσεις). Τελικά βέβαια έπεξε το VMware, και μπήκα για ένα λεπτό
στα windows και διάλεξα το σωστό αρχείο . Πλήν όμως κάποιος νευρώνας
που τριγκάρεται στην σκέψη του VMware είχε πλέον ήδη κάνει μια μέτρια
αλλά διαρκή σύναψη με έναν άλλο που δημιουργεί το αίσθημα "ώχου...
σπαστικό ρε παιδάκι μου" :-)