Laptop Battery

Θοδωρής Λύτρας aspirin at myrealbox.com
Sun Jul 16 01:00:17 EEST 2006

Χαιρετώ τη λίστα!

Με απασχολεί το εξής σε σχέση με τη μπαταρία του φορητού μου. Παρακολουθώ τις
παραμέτρους της με τις εντολές cat /proc/acpi/battery/BAT0/info και
cat /proc/acpi/battery/BAT0/state. Ιδού το output τους:

present:                 yes
design capacity:         6000 mAh
last full capacity:      3520 mAh
battery technology:      rechargeable
design voltage:          14800 mV
design capacity warning: 182 mAh
design capacity low:     110 mAh
capacity granularity 1:  10 mAh
capacity granularity 2:  25 mAh
model number:            JM-6
serial number:           1658813112
battery type:            LION
OEM info:                Hewlett-Packard
present:                 yes
capacity state:          ok
charging state:          charged
present rate:            unknown
remaining capacity:      3520 mAh
present voltage:         12430 mV

Το θέμα είναι οτι κάθε φορά που η μπαταρία ξεφορτίζει και την επαναφορτίζω,
φτάνει κάθε φορά και σε λιγότερα mAh. Όταν την αγόρασα φόρτιζε ως τα 4700
mAh, παρ' ότι το ACPI μιλά για 6000 mAh design capacity. Σιγά σιγά έπεφτε,
ενώ τώρα μέσα σε δύο βδομάδες από εκεί που φόρτιζε μέχρι τα 4160 mAh έχει
φτάσει στα 3520 mAh! Ούτε η ηλικία της μπαταρίας υπερβαίνει τους 6 μήνες,
ούτε έχω υποβάλλει το φορητό σε καμμία ιδιαίτερη "ταλαιπωρία" από άποψη
χρήσης.

Παράλληλα δεν έχω αντιληφθεί κάποια ιδιαίτερη ελάττωση στην αυτονομία του
φορητού· αυτή παραμένει γύρω στις 3 ώρες +- μισή ώρα, ανάλογα τη χρήση.

Επομένως το ερώτημα είναι: μήπως αυτό είναι κάποιο πρόβλημα στο software του
ACPI, ή στη συνεργασία του με το BIOS? Ή πραγματικά η μπαταρία μου τα έχει
φτύσει κιόλας...

--
"Beauty is transitory"
"Beauty survives"