sun keyboards

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Sat Jul 8 19:32:54 EEST 2006

Michael Iatrou wrote:
> [...]

Έχω 2 HHKs: ένα professional PS/2 και ένα lite USB.  Εννοείται ότι
σήμερα θα προτιμήσει κάποιος μάλλον το USB (που έχει πάνω του και USB
hub, βγάζοντας 2 εξόδους USB· αν και τις προάλλες το σύστημα δεν
μπορούσε να δει έναν εξωτερικό σκληρό που μπρίζωσα στο πληκτρολόι, ενώ
τον είδε όταν τον μπρίζωσα κατευθείαν στη USB του υπολογιστή).

Το lite έχει άθλια αίσθηση.  Κάτι σαν τα πληκτρολόγια της Microsoft
πάνω κάτω, ίσως και χειρότερη.  Το professional, με ελατήρια, είναι
πολύ ωραίο και αθόρυβο.  Ο σχεδιασμός του layout είναι πολύ σοβαρός
(control αριστερά του A, caps lock ή δεν έχει ή είναι με συνδυασμό, το
Esc είναι αριστερά του 1, το πλήκτρο αριστερά του space bar μπορεί να
χρησιμοποιηθεί σαν meta στον Emacs [το αν αυτό δουλέψει out-of-the-box
ή χρειαστεί 7 χιλιάδες ρυθμίσεις εξαρτάται από ένα σωρό παράγοντες]).

Ελαττώματα: δεν έχει αριθμητικό πληκτρολόγιο ή μίμησή του, πράγμα που
είναι πρόβλημα όταν χρειάζεσαι τα + και - (π.χ. Alt+Ctrl+"+/-" για να
αλλάξεις ανάλυση στα X) ή όταν χρησιμοποιείς προγράμματα που κάνουν
χρήση του αριθμητικού πληκτρολογίου (π.χ. το xine το χρησιμοποιεί για
navigation στο μενού του dvd).  Το Fn (που το πατάς για να βγάλεις
function & cursor keys) ίσως θα μπορούσε να είναι σε καλύτερη θέση,
πάντως και πάλι το βρίσκω καλύτερο απ' ό,τι τα συνηθισμένα function &
cursor keys, που πρέπει να κουνήσεις το χέρι σου για να τα πατήσεις.

Από τότε που πήρα laptop έχω ελαττώσει τη χρήση του. Αρχικά το
χρησιμοποιούσα και με το laptop, γιατί είναι πολύ ωραίο να έχεις
ακριβώς το ίδιο layout και στο desktop και όπου βρίσκεσαι, αλλά τελικά
βρίσκω πως αυτό δεν δικαιολογεί το έξτρα βάρος και όγκο κουβαλήματος
και το παραπάνω κομμάτι & καλώδιο (εξαρτάται από το βαθμό αθλιότητας
του πληκτρολογίου του laptop· της Apple είναι αρκετά καλό, αν και έχει
άθλιο Esc· έχει όμως ένα πλήκτρο αριστερά του 1 και κάποτε θα αλλάξω
το mapping· επίσης στης Apple ο χειρισμός του Caps Lock γίνεται από το
πληκτρολόγιο, αλλά ευτυχώς υπάρχει μια χακιά στον kernel για να γίνει
control η οποία ψιλοδουλεύει).  Έτσι μετακόμισα το professional στο
μαγαζί, αφού σπίτι πλέον δουλεύω μόνο το laptop.