ADSL/VOIP ερωτηση

Nikolaos Kefalas nkef at hellug.gr
Sun Jan 15 14:04:35 EET 2006

Rod C. Johnson wrote:

>Γεια Σας
>
>Θελω να βαλω ADSL και να χρησιμοποιω VOIP. Οταν ο φιλος μου εβαλε
>Adsl το VOIP ειχε γυρο στα 15 δευτερολεπτα καθυστερηση στην
>συνομιλια. ενω δουλευει μια χαρα με το ISDN συνδεση του.
>
>Θα ηθελα να ξερω αν αλλοι εχουνε παρατηρησει παρομοια κατασταση;
>
>Ευχαριστω
>Rod

Δυστηχώς το πρόβλημα δεν αφόρα μόνο τα voip πακέτα αλλά όλα τα ppp
πακέτα. Το
πρόβλημα έχει λίγο πολύ ως εξής:
Σε κατάσταση συμφώρησης, το traffic shaping στους routers του ΟΤΕ μετά
το DSLAM,
γίνεται όχι με το bandwidth που καταναλώνει ο κάθε χρήστης, αλλά με βάση τα
packets per second (pps) που στέλνει και παίρνει ανεξάρτητα του μεγέθους
!!!!!!!!!!!!!!!!

Αυτό έχει τις εξείς γαργαλιστικές παρενέργειες.
Έστω ότε το όριο είναι κάποια στιγμή 30 pps που είναι αρκεα συχνό
νούμερο σε κατάσταση
συμφώρησης.

Με 30 pps  (ας θεωρήσουμε το συνολικό μέγεθος του πακέτου με headers
ppp,ip κ.λ.π)
για πακέτο των 1500 bytes:
30x1500 = 45.000 ή 43,94 kBits
για πακέτο 100
30x100 = 3000 ή 2,92 kBits

Εαν σταλθούν περισσότερα από 30pks τα πακέτα κρατούνται σε buffers και
μπορεί δει κάποιος
άνετα latency της τάξης των  15000 , 30000 ms , δείτε
http://www.adslgr.com/forum/attachment.php?attachmentid=1348&d=1114815240

Τελικά αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην δουλεύει το Voip , streaming
Video ή ήχου σε
μεγάλα bitrates,  Multiplayer Games , εννοείται πως δεν δουλεύουν τα P2P
, VNC , NX κ.λ.π σέρνονται
και γενικά οτιδήποτε άλλο εκτός από http , ftp έχει πρόβλημα. Φυσικά η
ISDN λειτουργεί πολύ καλύτερα.
Είχα την ατυχία να βρίσκομαι παλαιώτερα στο πιο καταραμένο Dslam της
Ελλάδας που όταν άνοιγες
πολλά tabs στον Firefox η DSL είχε πρόβλημα.

Για το πρόβλημα αυτό είχαμε κάνει επανηλλημένως παράπωνα στον τοπικό
κέντρο του ΟΤΕ και στον
υπεύθυνο του κέντρου δικτύου , πριν από 1 χρόνο για το συγκεκριμένο
πρόβλημα, αλλά φυσικά δεν
έγινε τίποτα. Δυστηχώς πολλοί δεν καταλαβαίνουν ακριβώς την φύση του
προβλήματος και απλά
καλούνε τον ΟΤΕ λέγοντας ότι έχουν μόνο πρόβλημα ταχύτητας. Όταν καλείς
το τηλέφωνο τεχνικής
υποστήριξης ADSL του ΟΤΕ κάνουν την πάπια και το ίδιο και οι Proviters
που σε παραπέμπουν στον
ΟΤΕ και ο ΟΤΕ στους Proviters (έλεος) . Όταν λες στο support του ΟΤΕ ότι
το πρόβλημα αυτό είναι δικό
τους και ότι διαφημίζουν υπηρεσίες που δεν δουλεύουν τελικά, σου λένε
ότι εμείς είμαστε μονο για να
εξασφαλίσουμε ότι μπορείται να συνδεθείτε , αύτο θεωρούν στον ΟΤΕ ότι
είναι η σωστή λειτουργεία
τηs ADSL ...

Πολλοί σπεύσανε να αναβαθμίσουν τις ADSL από 384 σε 512 και 1024 αλλά
αυτό δεν λύνει το πρόβλημα,
απλά πας από τα 20-30 στα 50-60 pps και απλά κουτσοδουλεύουν τα VOIP ,
αλλά είναι κοροιδία.

Δείτε σχετικά στο forum του adslgr.com

http://www.adslgr.com/forum/showthread.php?t=29329
http://www.adslgr.com/forum/showthread.php?t=25276