ADSL/VOIP ερωτηση

Panagiotis Palias palias at csd.uoc.gr
Sun Jan 15 00:03:56 EET 2006

Haris Alatas wrote:
> Αντιμετωπίζω κι εγώ το ίδιο πρόβλημα και μάλιστα την στιγμή που κάνω
> ping στο host που "μιλάω" και έχω 50ms latency. Νομίζω πάντος πως το
> πρόβλημα παρουσιάζεται επειδή "μπουκώνουν" τα dslams και μάλιστα έχω
> την εντύπωση ότι το παιχνίδι παίζεται στα packets per second που
> περιορίζονται ανα χρήστη στις ώρες αιχμής λόγω του μπουκώματος. Θα
> δοκιμάσω να θέσω TOS flag για να δώ αν θα έχω αποτελέσματα αν και
> νομίζω ότι το πρόβλημα παρουσιάζεται καθαρά στο ATM.
Και εγώ για όριο packets per sec ξέρω(cells ουσιαστικά αφού γίνεται σε atm).
> Άραγε υπάρχει κάποιος τρόπος να ομαδοποιήσουμε πακέτα μαζί σε ένα; Ή
> να θέσουμε κάποιο QoS flag στο ATM packet. Πληροφοριακά τα πακέτα
> είναι UDP της τάξης των 85bytes περίπου (δεν θυμάμαι ακριβώς).
>
> Χάρης

Τα 85bytes πακέτα του voip θα σπάσουν σε 2 κελιά ATM αφού κάθε κελί
παίρνει 53bytes με 5bytes overhead.
Τώρα για classification που λες στα κελιά, φοβάμαι ότι αν γίνεται όντως
policing σε κάποιο σημείο δε θα έχει και πολλή σημασία. Ίσως να φεύγουν
όντως πρώτα αυτά από εσένα, αλλά εκεί που κόβονται και παρατηρείται το
bottleneck θα υπάρχει καθυστέρηση όταν περάσει ένας αριθμός κελιών.