(K)ubuntu usplash

DJ Art djart at linux.gr
Wed Jan 4 18:03:18 EET 2006

On Wednesday 04 January 2006 16:59, Michael Iatrou wrote:

> Γράφεις αποτρόπαια πολλές λεπτομέρειες επί του θέματος, με
> τρομάζεις...

Βασικά .....

Έβαλα το kubuntu 5.10 σε ένα vmware machine μόνο και μόνο για να δώ τι
έχουν κάνει με το splash στο boot :-P :-P :-P :-P

The long story:

Ξήλωσα από το μηχάνημα μου (slackware) το bootsplash απλά και μόνο
επειδή κάπου (=στο wiki του Suspend2) διάβασα ότι πλέον θεωρείται
obsolete, αλλά με το fbsplash (=αντικαταστάτης του bootsplash) δεν
έβγαλα και πολύ άκρη. Ενώ δουλεύει μια χαρά όταν λέω στο hibernate να
βγάζει το progress bar με fbsplash, δεν κατάφερα να κάνω το booting
progress και το console theme να παίζουν εξίσου σωστά .... Κάποια χακιά
πρέπει να κάνεις για να στείλεις αλλού το output και όχι σε κανονικό
terminal, και όλο μου ξέφευγε τελικά σε κάποιο άλλο terminal το
fbsplash theme και ..... Τέλος πάντων. Βαριόμουν να το ψάξω άλλο και
έλεγα μήπως τελικά είναι πιο εύκολο να δώ τί έχουν κάνει σε ένα distro
που είναι έτοιμο ρυθμισμένο σωστά αυτό το πράγμα.

Πίστευα ότι στο kubuntu θα είχαν βάλει το bleeding edge splash λαλάκι,
αλλά τελικά έπεσα έξω. Έχουν χρησιμοποιήσει το usplash, δική τους
υλοποίηση/χακιά, η οποία μάλιστα από πλευράς features είναι 10 φορές
χειρότερο από το bootsplash, το οποίο είναι 2 φορές χειρότερο από το
fbsplash ;)

Το usplash έχει πολλούς περιορισμούς (συγκεκριμένα χρώματα, συγκεκριμένη
ανάλυση, κλπ κλπ ...), αλλά έχει το καλό ότι είναι κομμένο και ραμμένο
στα μέτρα του ubuntu (ίσως την καλύτερη υλοποίηση επέμβασης στο boot
screen) σε σχέση με τα άλλα.

Και αφού το έβαλα που το έβαλα το kubuntu, δοκίμαζα/ερευνούσα πόσο
φιλικό είναι στον χρήστη που δεν ξέρει και δεν θα πειράξει τίποτα, αλλά
και στον χρήστη που θα πειράξει τα πάντα (με το χέρι προφανώς). Σκάλιζα
πώς είναι στημένο αυτό το πράγμα και το κυριότερο: αν θές να κάνεις
custom kernel πώς διάολο θα καταφέρεις να το ξαναβάλεις αυτό στη θέση
του.

Τελικά διαπίστωσα (όπως το περίμενα) πως όλα αυτά είναι χακιά της
χακιάς, ω! χακιά, των ανθρώπων του ubuntu. Με το που θα τολμήσεις να
αγγίξεις με το slackwariκό χέρι το πρώτο πράγμα που θα βρεθεί μπροστά
σου, όλα αυτά τα λαλάκια θα γίνουν καπνός και το σύστημα θα αρχίσει να
αποσυντίθεται από το δήθεν user friendly χαρακτήρα του, οι μαύρες
σατανικές κονσόλες θα αρχίσουν να εμφανίζονται και πάλι κλπ κλπ κλπ.
Καλο-μασκαρεμένο Debian. Αλλά όταν είναι να βάλεις χέρι, θα αρχίζεις να
σκάς επάνω στις έτοιμες χακιές που έχουν κάνει αυτοί και να ξηλώνεις με
την ψυχή σου. Ίσως τελικά ο πιο διάφανος τρόπος για έναν hardcore
Debian user που θέλει να επωφεληθεί από το καλύτερο package release
cycle του Ubuntu είναι να βάλει ένα Debian και μετά να αλλάξει στο
sources.list τα sources και να το βάλει επάνω από το Debian προσέχοντας
σταδιακά τί θα μείνει όρθιο και τί όχι.

Αυτό που ΣΩΖΕΙ τη γούνα τους είναι το ubuntu wiki. Σου λέει 5-6
διαφορετικούς τρόπους για το πώς φτιάχνουμε kernel στο ubuntu, οπότε ο
ένας από αυτούς (o ubuntu-way) δεν τα διαλύει όλα αυτά και εξακολουθείς
να έχεις τα λαλάκια.

Αυτό επίσης που μου άρεσε στο Kubuntu είναι το σύστημα όταν σηκώνεται
για πρώτη φορά πόσο πράο και γαλήνιο φαίνεται. Πετσοκομμένα/lightened
kde menus και σωστή επιλογή των πρώτων εργαλείων που θα συναντήσεις
(έχουν ένα άλλο εργαλείο αντί του kcontrol, που φαίνεται λιγότερο
χαοτικό στην πρώτη ματιά). Και γενικώς, έμαθα 2-3 εργαλεία, το adept,
ένα άλλο εργαλείο που και καλά κάνει backup, αυτό το εναλλακτικό
kcontrol (λέγεται system settings) κλπ κλπ ....

Η ΦΡΙΚΑΛΕΟΤΗΤΑ που έχουν κάνει από την άλλη είναι η στείρα αντιγραφή του
τρόπου χρήσης του multiuser των Windows XP: από default ο root έχει
disabled password, ο ένας χρήστης που φτιάχνεις στο installation ανήκει
στο admin group, το οποίο admin group έχει sudo access. Είναι λίγο
μπλιαχ, αλλά οκ, ξηλώνεται εύκολα.

Από εκεί και πέρα, για να συνεχίσω την έρευνα του κατά πόσο διευκολύνει
τον εντελώς άπειρο αλλά και τον εντελώς έμπειρο χρήστη, ο οποίος όμως
δεν θα κάτσει να ξηλώσει τα πάντα, απλώς θα κάνει χρήση του ubuntu-way
για να ρυθμίσει τυπικώς κάποια πράγματα εκ μέρους του πραγματικού
χρήστη, δηλαδή πώς πας στη γκόμενά σου που αντιμετωπίζει πρόβλημα στα
Windows και της το φτιάχνεις the XP-way (δεν κάθεσαι να κάνεις compile
το σύμπαν στα Windows, είπαμε ....), πάσαρα το DVD στον πατέρα μου και
του είπα: "φάε λάχανο το Debian unstable που σου έβαλα 2 χρόνια πριν
και βάλε αυτό να δούμε πόσο πολύ βρωμάει το ψάρι από το κεφάλι ....."

Άρα τελικά δεν αρκέστηκα στο vmware, δεν είχα με τί να παίξω (ε, το
τερμάτισα το Most Wanted, τί φταίω εγώ), βρέθηκα να έχω το kubuntu στο
άλλο pc. Χμμμ ....

Και τώρα είμαι σε μια κατάσταση όπου:

α) Δεν δουλεύει το WEP στο wireless
β) Δεν δουλεύουν οι τόνοι στα ελληνικά (ΕΛΕΟΣΣΣΣΣ, κάποιο bug πρέπει να
είναι)
γ) Τελικά μου φαίνεται πως η φρικαλεότητα με το sudo είναι ελεεινή γιατί
άρχισε το kde να τρομπάρει με όλα αυτά (π.χ. δεν ανοίγει το adept από
τα menu, παρά μόνο αν ανοίξω μια konsole να γράψω sudo adept).
........ κάπου μπούκωσε το kdesudo πως διάολο το λέει.
Και διάφορα άλλα τραγελαφικά.

δ) Δουλεύει όμως το usplash, ααααααα, δεν μπορείς να πείς :P :P όλα τα
είχε η μαριωρή, ο φερετζές της έλειπε, λειτουργικό μπορεί να μην είναι,
έχει όμως progressbar στο booting και κάνει synchronize το ρολόι από το
ntp.ubuntulinux.org, ROFL. Α, και το πιο σπουδαίο. Σηκώνει το bluetooth
daemon από default (ΟΟΟΛΕ).

Και άσε τον Vyruss να λέει πως δεν πείραξε ποτέ τίποτα, εγώ ετοιμάζω τα
χειρουργικά νυστέρια μου πάντως .....

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?