Ερωτήσεις σχετικά με εγκατάσταση debian

Panagiotis Atmatzidis p.atmatzidis at gmail.com
Mon Feb 13 14:36:23 EET 2006

Spiros Georgaras wrote:
> Καλημέρα σε όλους
>
> Αποφάσισα να κατεβάσω και να εγκαταστήσω το debian (είμαι σε φάση αναζήτησης
> διανομής για αντικατάσταση του suse :) )
>
> Επειδή είναι η πρώτη φορά που ασχολούμαι με το debian και αγνοώ εντελώς τη
> φιλοσοφία διάθεσης και κυκλοφορίας του, θα ήθελα τη βοήθειά σας. Αν όμως
> κάποιος έχει ευαίσθητα νεύρα και δεν αντέξει να διαβάσει κάποιες ενδεχομένως
> «χαζές» ερωτήσεις, ας σταματήσει εδώ, διαφορετικά μπορεί να ακούσω κανέναν
> εξάψαλμο :)
>
> Κατ' αρχήν, σκοπός μου είναι να έχω ένα πλήρως λειτουργικό σύστημα -
> [...]
Morning Mr. Georgaras. Your mission, should you chose to accept it,
involves installation and support of a linux distribution, called Gentoo
GNU/Linux. Gentoo GNU/Linux http://www.gentoo.org

Η καλύτερα μετά-διανομή(!) που μπορείς να βρείς. Είναι bleeding edge
όπως αρμόζει σε έναν developer αλλάζοντας απλώς προφίλ (~x86). Το
support στα forums είναι πάρα πολύ καλό. Σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί
να συγκριθεί με την Debian σε ότι αφορά την ταχύτητα των releases.
Η αρχική εγκατάσταση μπορεί να γίνει με 2 DVD (KDE/Gnome) όμως η
καλύτερη λύση είναι το netinstall το οποίο αποτελεί και default τρόπο
εγκατάστασης. Αν σε πειράζει το compile τότε σίγουρα δεν κάνει για σένα,
αν το πρόβλημα σου είναι όμως να έχεις αρχικά γρήγορα ένα Desktop και
δεν σε πειράζουν τα μετέπειτα compile τότε δεν υπάρχει πρόβλημα.
Αφού στήσεις το σύστημα η διαχείριση είναι σχετικά απλή μέσω του portage
το οποίο είναι αρκετά advanced για να μπορέσεις να δώσεις ότι εντολή
θέλεις από command line, αλλά κι αρκετά self explainatory. Στα upgrades
θα πρέπει να προσέξεις λίγο το script, etc-update το οποίο είναι ελεεινό
κι έχει κάνει όλα τα newbies να τρέχουνε πανικόβλητα. Καλύτερα να
διαβάσεις από 2 δύο φορές τις επιλογές και να είσαι σίγουρος ότι
καταλαβαίνεις τι κάνεις. Οπότε μην κάνεις το λάθος να βάλεις Debian...
τζάμπα ο κόπος.  Για την περίπτωση που θέλεις δυό KDE version υπάρχουν
τα slots σε Gentoo, ρίξε μια ματιά στο documentation.
Για να βελτιώσεις το compilation speed, ανάφερθήκε το ccache αλλά
υπάρχει και το tmpfs το οποίο κάνει πολύ δουλειά. Θα βρεις πάρα πολλά
τέτοια tips & tricks στα forums μια βόλτα θα σε πείσει (
http://forums.gentoo.org ).

FEMALE VOICE - "This message will self-destruct in five seconds."

<i>me ducks and runs</i> ^2