Laptop ACPI question

DJ Art djart at linux.gr
Sun Feb 12 13:47:40 EET 2006

On Sunday 12 February 2006 13:06, Theodore Lytras wrote:
> Όπως είπα σε προηγούμενο post ετοιμάζομαι να αγοράσω laptop, στο
> οποίο πρόκειται να βάλω SuSE 10.
>
> Θα ήθελα να ρωτήσω πως μπορεί κανείς να πιστοποιήσει αν δουλεύει το
> ACPI με το linux σε κάποιον φορητό. Installation report στο
> tuxmobil.org ή αλλού δεν βρίσκω. Αν κοιτάξω το μοντέλο της
> motherboard (το ACPI θέμα motherboard δεν είναι?) και το ψάξω βάσει
> motherboard θα βγάλω άκρη?

Προσωπική άποψή μου, δεν θα βγάλεις τεράστια άκρη. Μπορείς να συνεχίσεις
να το ψάχνεις και να βρείς σε κάποια mailing list μια σχετική συζήτηση
(όπως κάνουμε εμείς τώρα) για να έχεις απλώς υπόψιν κάποια πράγματα,
όχι για την πλήρη αλήθεια.

Γιατί, είτε κάποιος λέει ότι δεν δουλεύει τίποτα, είτε ότι είναι
τρισευτυχισμένος με την αγορά του, πάντα η αλήθεια είναι κάπου στη
μέση.

> Μήπως αν ζητήσω από το μαγαζί να bootάρω επί τόπου το φορητό με ένα
> livecd θα βγάλω πιο ασφαλή συμπεράσματα?

Ναι. Αυτό είναι το καλύτερο που έχεις να κάνεις. Γιατί θα διαπιστώσεις
ακριβώς τί δεν δουλεύει και τί δουλεύει κρίνοντας εσύ και όχι κάποιος
άλλος κάπου χαμένος στο Internet με τα δικά του κριτήρια και το δικό
του βαθμό ανοχής.

Διάλεξε ένα live cd που να είναι αρκετά κοντά σε αυτό που θα τρέχεις και
bootαρέ το.

> Και μια σχετική ερώτηση λίγο πιο τεχνικής φύσεως:
>
> Διάβασα κάπου οτι το Asus A6K παρουσιάζει κάποιο πρόβλημα με το ACPI
> και συγκεκριμένα με κάποιο "buggy DSDT" το οποίο εμποδίζει το "USB
> ehci" module από το να φορτώσει κανονικά, με αποτέλεσμα να κρεμάει,
> και οτι το πρόβλημα δεν επηρεάζει τον πυρήνα 2.6.12 (δυστυχώς το SuSE
> 10 έχει 2.6.13).
> Μήπως μπορεί κανείς να μου εξηγήσει τι είναι το DSDT και το ehci και
> τι σημαίνει αυτό?

Το ehci είναι το kernel module για να δουλέψει το usb 2.0. Δουλεύει
συμπληρωματικά με το uhci, το οποίο σου προσφέρει usb 1.1 support. Αν
δεν δουλεύει κανένα, δεν έχεις καν usb. Αν δουλεύουν και τα 2, ανάλογα
με τη συσκευή έχεις και την κατάλληλη ταχύτητα. Αν δεν δουλεύει το ehci
και δουλεύει το uhci έχεις μόνο usb 1.1.

Επειδή το laptop είναι καινούριο, εκτιμώ:

1) Προβλήματα μάλλον θα υπάρχουν. Πρέπει να δείς πόσο σοβαρά είναι και
να ζυγίσεις αν σε χαλάνε πολύ ή λίγο.

2) Το kernel development είναι ένας μεγάλος αχταρμάς αυτή τη στιγμή. Αν
κάτι δουλεύει σωστά π.χ. στον kernel 2.6.12, αυτό σε καμμία περίπτωση
δε σημαίνει πως θα δουλεύει σε επόμενο kernel. Τον τελευταίο καιρό
είναι συνήθεια να "χαλάνε" διάφορα πράγματα από τη μια έκδοση του
πυρήνα στην επόμενη και φτού από την αρχή να φτιάχνουν το πρόβλημα
(μετά από άπειρα παρακάλια) σε μια πιο επόμενη έκδοση ώστε να
ξαναχαλάσει σε μια ακόμα πιο επόμενη.

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?