sata dvdrw in linux

Stella Korakaki skor at hellug.gr
Sat Feb 11 22:20:40 EET 2006

Το στέλνω αυτο επειδή ειμαι χαρούμενη που μετά απο 1 χρόνο μπορώ να
γραφω dvd στο sata plextor px-716a που εχω.

Καταρχήν για να μπορέσει να δεί ο κέρνελ τη συσκευή χρειάστηκε να
ενεργοποιήσω PATA support στην libata.h το οποιο ειναι απενεργοποιημένο
εξ ορισμου. Με τον παλιο κερνελ που ειχα, κατάφερνα με αυτο τον τρόπο
να μπορώ να διαβάζω απο το dvdrw αλλα δε μπορούσα να γράψω.

#define ATA_ENABLE_PATA
στο  /usr/src/linux/include/linux/libata.h

Τωρα με τον 2.6.15, παρότι εκανα ακριβως το ίδιο δεν εβλεπα καθόλου τη
συσκευή. Το έψαξα λίγο παραπάνω και φαίνεται οτι εχουν κανει disable το
ATAPI

kernel: ata1(0): WARNING: ATAPI is disabled, device ignored

Αυτο λοιπον διορθώνεται φορτώνοντας το module libata με τις σωστες
παραμέτρους.
echo "options libata atapi_enabled=1" > /etc/modprobe.d/libata

Και πλεόν εχω το dvdrw μου στο /dev/sr0 και γράφω χωρις πρόβλημα με το
k3b.

Βεβαια εχω κατι errors στο dmesg της μορφης
Assertion failed! qc->n_elem >
0,drivers/scsi/libata-core.c,ata_fill_sg,line=2482
sr 6:0:0:0: Device not ready

Αλλα δε μ'απασχολει για την ωρα γιατι δεν εχω αλλες sata συσκευες στο
συστημα μου και το dvdrw εχει ηδη γραψει επιτυχως 15 δισκάκια.

Ελπίζω να βοήθησα κανεναν ομοιοπαθή :p