Problhma eggrafhs hxoy sto line in ths kartas

Manolis Nazlidis emnazli at ath.forthnet.gr
Tue Feb 7 20:12:52 EET 2006

That's me again!

Amesotates oi apanthseis gia shmera, e?

Panos Konstantinidis wrote:

> Geia soy Manwlh,

> Den hxografei tipota, oyte kan hsyxia, an htane 8a akoyga toylaxiston to
> sfyrigma, to ssssss poy kanei otan exei hsyxia. Moy bgazei mia lepth mple
> grammh olh thn wra, san na mhn yparxei to line in.
Afto akribos einai hsyxia.. Hxografei, alla to tipota.

> Gia na eimai eilikrinhs de gnwrizw ti modules exw fortwmena ston pyrhna.
> Pantws h soundblaster moy einai (apo device manager):
>
> Vendor: Creative labs
> Product: SB Live! EMU10k1
> OEM Vendor: Creative labs
> OEM Product: CT4832 SBLive! Value

> Pws mporw na brw ta modules poy einai fortwmena ston pyrhna; Ayth h karta
> doyleye mia xara se allh mhtrikh (ABit), ekana olikh anaba8mish kai phra mia
> Gigabyte mhtrikh. De nomizw na einai problhma mhtrikhs, pantws h karta hxoyn
> einai arketa palaia (panw apo 5 eth).

ligo poly, an grapseis
$ lspci -vvv
tha deis metaksy (pollon) allon ti yliko exeis, kai an h karta soy einai PCI,
kati poy theoro poly pithano, tha deis kai ti karta hxoy exeis.
Gia ta modules poy trexoyn kai den einai a priori ston pyrhna mporeis na kaneis
$ lsmod
Gia ta modules poy einai built-in, rikse mia matia sto /var/log/dmesg kai
sto /var/log/messages (h opou alloy o syslogd afhnei ta mhnymata toy), gia na
deis ta mhnymata poy afhnoyn kathos ksekinoyn kai na entopiseis pithana
sfalmata. Polles plhrofories tha breis logika kai kato apo to /sys (google it
ligo, exei ta kerata toy mesa afto to directory, elpizo sto /sys/class/sound na
exei arketo info), an kai nomizo pos kathe dianomh linux exei ena diko ths GUI
gia na paroysiazei oti exeis kremasei pano sto pc soy (nomizo arketa efkolotero
kai ligotero kinezika). Mia matia sto .config (efoson exeis kanei compile sto
diko soy phrnha, h exeis telospanton ta sources) tha soy pei _analytikotata_
thn configuration toy pyrhna soy.
Eidika de to ALSA tha soy afhsei info cato apo to /proc/asound
Ypotheto mporeis na breis kai alloys 100 tropoys na arithmiseis to yliko soy kai
toys drivers (psakse ksana sto google gia afto, yparxoyn tonoi plhroforias), de
moy erxontai oloi, pantos ligo poly otan psaxnoyme kapos etsi ksekiname (kata
thn tapeinh moy apopsh), kai genika otan postaroyme erothseis poy exoyn sxesh
me h/w dinoyme oso perissotero info mporoyme gia na diefkolynoume aftoys poy
mas apantane.
Epishs, anaferomenos sto palaio ths kartas soy, na ksereis, oti to linux, exei
mia idiaiterh agaph se palio hardware.... xexexe. Ego exo sto palio moy PC mia
Sound Blaster Vibra 16 kai doulevei APSOGA!

> [...]
> to anoiksa kai twra mporw na akoysw hxo kanonika apo ton enisxyth sta hxeia
> toy ypologisth, ara to line in ths karta doyleyei (kai moy eixe kollhsei sto
> myalo oti mporei na exei xalasei apo th metafora). Kai pali omws den mporw na
> hxografhsew tipota sto audacity, pataw to recording kai enw akoyw ton hxo apo
> ton enisxyth sta hxeia toy h/y pali den hxografei (lepth mple grammh), exonas
> epileksei "Line" apo to mixer toolbar. Dokimasa kai tis ypoloipes epiloges
> alla tipota. Mallon kati prepei na paizei me to audacity, afoy to line in
eksakoytho na nomizo oti o mixer gia afto to driver (EMU10k1) einai periergos.
Paikse ligo akoma me ta recording controls toy mixer soy, rikse kai mia matia
me
$ amixer scontents
fysika afoy prota diabaseis to manual toy amixer kai ton synafon ergaleion...
isos boithisei,
dokimase epishs kai to kmix, einai kalo me afto ton odhgo, kai energopoihse ola
ta rythmistika ths kartas soy kai meta paikse...!

Opos katalabaineis exo genika mia sympatheia me ta command line tools ;P

> Sto Multimedia System Selector symbainei to ekshs. Otan epilegw OSS h ALSA kai
> to testarw sto output akoyw enan hxo kanonika, sto input omws to OSS moy
> bgazei ena para8yraki me to mhnyma "Testing" enw to ALSA moy bgazei mhnyma:
> "Failed to construct test pipeline for 'ALSA - Advanced Linux Sound
> Architecture'". Gia kapoio logo den mporei na testarei to input gia ALSA.
Den exo idea (dystyxos) ti einai o Multimedia System Selector kai den ksero ti
einai afto to lathos. ;( Edo prepei na se syndramei kapoios poy kserei. Kratao
ena guess mhpos to ubunbtu trexei kanena periergo daemon poy apasxolei thn
karta hxoy soy (an kai DEN EXO IDEAN na tekmhrioso afto poy leo). Kane google
to sfalma poy soy bgazei. Exeis poly sovarh pithanothta na to exei pathei afto
kapoios allos prin apo esena kai na exei postarei se mia antistoixh lista kai
na toy exoyn lysei to problhma.
Sigoyra trexeis ALSA outos h allos. Apla epeidh to ALSA einai [sxetika] neo,
parexetai mesa ston pyrhna OSS emulation, kati poy kanei tis efarmoges na
nomizoyn oti o pyrhnas trexei OSS (compatibility). Pantos opoy mporeis exe
epilegmeno to ALSA.

> 8a peiramatistw etsi ki alliws gia na dw an einai problhma toy audacity h oxi.
> An doyleyei me to arecord tote einai toy audactity.
Logika den prepei na einai toy audacity. An to ftiakseis tha doylevoyn oles oi
efarmoges. Apla proteino arecord ...giati einai ligo pio native (kai pali afto
einai prosopikh moy apopsh) kai commnand line... xexexexe

> Eyxaristw :)
>
> Panos

> http://mail.yahoo.com

Opos katalabaineis, thelei oreksh na exeis na psaxneis! Kai oso psaxneis tha
mathaineis. Kai oso mathaineis, tha ginesai kalyteros... Kai afto mporei na
ftiaxnei! To linux soy dinei, logo open source, mia eksaireth efkairia gia
afto! Ekmetalefsoy thn ;)

An brei kaneis lathos se oti grafo, pls tell me! Eimai apla enas xrhsths poy
asxoleitai erasitexnika me linux (en oida o,ti ouden oida) ;)

Elpizo na boithisa
Me ektimhsh
Manolis Nazlidis.