Ενναλαγή αγγλικού-ελληνικού πληκτρολογίου στο Suse 10.1

Θοδωρής Λύτρας aspirin at myrealbox.com
Fri Dec 8 18:45:56 EET 2006

Στις Παρασκευή 08 Δεκέμβριος 2006 16:14, ο/η dimtsamail-mobile at yahoo.gr
έγραψε:
> Χαίρετε,
>   ως νέο μέλος και χρήστη linux παρακαλώ να με αντιμετωπίσετε επιεικώς και
> να μου απαντήσετε με πιο τρόπο μπορώ να χειρίζομαι την ενναλαγή της γλώσσας
> στο πληκτρολόγιο. Στα XP το default είναι αριστερό ALT-SHIFT.
>
>   Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Και εδώ με το αριστερό ALT-SHIFT γίνεται. Όμως προσοχή: πρέπει να έχεις
δηλώσει κατά την εγκατάσταση ως γλώσσα συστήματος τα ελληνικά, για να τα
βάλει το SUSE σωστά, έτοιμα και προρυθμισμένα.

Θα μου πεις, εσύ μπορεί να σου τη σπάνε τα ελληνικά μενού στο desktop. Τη
γλώσσα των μενού μπορείς πιο εύκολα να την αλλάξεις μέσα από το KDE Control
Center σε αγγλικά, ενώ τις ρυθμίσεις για ελληνικά είναι συγκριτικά λίγο πιο
δύσκολο να τις φτιάξεις αν είσαι τελείως αρχάριος.

Παρ'όλα αυτά θα σου πω εν τάχει πως γίνεται αυτό στο SUSE, για να μαθαίνεις
κιόλας:

(1) Ανοίγεις το YaST --> Καρτέλα "Σύστημα" --> Επεξεργαστής για τα
αρχεία /etc/sysconfig. Αυτό ανοίγει κάτι που μοιάζει με το registry των
windows (καμμία σχέση όμως). Ψάχνεις τη μεταβλητή LC_CTYPE (που ορίζει την
κωδικοσελίδα για τη διαχείριση χαρακτήρων), η οποία πρέπει να έχει την τιμή
el_GR.UTF-8 εκτός αν ακριβώς αυτή την τιμή έχει η μεταβλητή LANG (που ορίζει
συνολικά τη γλώσσα συστήματος), οπότε τη LC_CTYPE μπορεί να την αφήσεις κενή.

(2) Ανοίγεις σαν χρήστης root το αρχείο κειμένου /etc/X11/xorg.conf . Αυτό
είναι χωρισμένο σε διάφορα sections. Βρίσκεις αυτό που λέει Section
"InputDevice" και από κάτω Driver "kbd". Αυτό είναι για το πληκτρολόγιο. Μέσα
στο section αυτό θα πρέπει να υπάρχει η γραμμή:
Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle,grp_led:scroll"

That's all!

Αν θες τη γνώμη μου πάντως, απλά δήλωσε κατά την εγκατάσταση τα ελληνικά ως
γλώσσα συστήματος, οπότε οι δύο αυτές ρυθμίσεις θα γίνουν από μόνες τους.

DISCLAIMER: Τα παραπάνω είναι 100% ακριβή σε SUSE 10.0, και κρατώ μια
επιφύλαξη μηπως υπάρχουν μικροαλλαγές (βασικά στο (1)) στο SUSE 10.1.

Καλή αρχή,
Θοδωρής Λύτρας

--
"Beauty is transitory"