slapd argei na apantisei me cpu usage 100%

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Tue Dec 5 12:30:47 EET 2006

Bonsoir,

Έχω ένα ldap server (Dual core, Debian Sarge με τον kernel 2.6.12 του
ubuntu) και έναν client (Ubuntu 6.10) που χρησιμοποιεί τον server για
nss.  Ενίοτε ο server κάνει άπειρο χρόνο να απαντήσει στα queries του
client, με αποτέλεσμα στον client να παγώνει το σύμπαν μέχρι να
ξεκολλήσει ο server.

Η πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι η εξής: Στο server τρέχουν δύο
processes που βασικά κάνουν μαθηματικούς υπολογισμούς, με nice 19.  Το
cpu usage στο server, λόγω αυτών των δύο processes, είναι 100% σε
αμφότερα τα cpu.  Αυτά τα δύο processes δεν έχουν καμία σχέση με ldap.
Αν κάνουν κάποιο system call, που παίζει και να μην κάνουν κανένα,
αυτό είναι να γράφουν σε κάποιο αρχείο αραιά και πού.  Η μνήμη που
καταναλώνουν είναι κοντά στο μηδέν (3 MB virtual έκαστο, το μηχάνημα
έχει 1 GB).

Ο slapd λοιπόν για ν' απαντήσει στο query του nss client κάνει γύρω
στα 9 δευτερόλεπτα.  Ενώ αν κάνω kill -STOP ένα_από_τα_δύο_προτσές
(οπότε το cpu usage στο ένα cpu είναι 100% ενώ στο άλλο είναι πλέον
κοντά στο μηδέν), μετά ο slapd απαντάει αμέσως.  kill -CONT, ξανά-μανά
9 δευτερόλεπτα.

Ο slapd τρέχει με nice -10 και τα δύο processes με nice 19.  Πριν απ'
αυτό έτρεχαν με 0 και 10 αντίστοιχα, και νομίζω πως τα πράγματα ήταν
ακόμα χειρότερα.

Μπορείτε να μου εξηγήσετε τι μπορεί να συμβαίνει γιατί έχω κουφαθεί;

--
Antonis Christofides
+30-2107722840 (work)