kubuntu root

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Wed Apr 26 14:42:23 EEST 2006

On 2006-04-26 13:03, Chameleon <cham_gss at hotmail.com> wrote:

> στο Kubuntu όταν δοκίμασα 10 φορές να βάλω το password του root
> για να μπω στο εργαλείο που εμφανίζει τα partitions, 10 φορές
> απέτυχε. Μπήκα κι εγώ σαν root και ησήχασα... (εφόσον τελικά
> μπήκα σαν root μην μου πεις οτι έβαλα λάθος pass!...  Τώρα
> γιατί απέτυχε να κάνει login το αφήνω σε σας!)

> Εφόσον αυτό είναι το ίδιο επικύνδυνο με το να έχω κάνει login σαν root,
> γιατί να μην κάνω login σαν root;

Γιατί δεν τρέχει ΟΛΟ ΤΟ DESKTOP ως root.  Η σημαντική διαφορά,
την οποία εξήγησε πολύ καλά ο Γ. Μπερεδήμας, είναι ότι ένα
πρόβλημα ασφαλείας σε ένα μικρό πρόγραμμα, όπως το xterm ας
πούμε, δεν μετατρέπεται αυτομάτως σε πρόβλημα ασφαλείας όλου του
desktop και όλου του συστήματος.

> Το οτι σε μια εβδομαδα, θα χρειάζομαι να τρέχω προγράμματα με
> δικαιώματα root 1 ή 2 φορές τη μέρα δεν υπάρχει πρόβλημα. Τώρα
> όμως πρέπει να είμαι μονίμως root. Άλλωστε τι στην ευχή; Στα
> Windows τόσο καιρό που ήμουνα root δεν έπαθα τίποτα!

Αυτό δεν έχει καμία αξία όμως ως επιχείρημα.

Μπορεί άνετα να δέσεις τα μάτια σου με ένα μαύρο πανί και να
μπείς σε μια Ferrari, να οδηγήσεις 100 χιλιόμετρα και για κάποιο
μυστήριο λόγο να μη σου τύχει ποτέ τίποτα.  Δεν σημαίνει αυτό ότι
είναι ασφαλές να οδηγείς πάντα με δεμένα τα μάτια, ούτε μειώνει
σε τίποτα την επικινδυνότητα μιας τέτοιας μορφής οδήγησης.