kubuntu root

Chameleon cham_gss at hotmail.com
Wed Apr 26 13:03:03 EEST 2006

> ta paidia ths texnikhs yposthri3hs 8a exoun diabasei to man h' to
> http://ubuntuguide.org/#usersadministration kai eimai sigouros oti
> kanenas sysadmin den kanei login se grafiko periballon ws root, pote.

> sto (k)ubuntu to sudo einai etsi ry8mismeno wste na sou zhtaei passwd
> mia fora kai gia 15 lepta na mhn xreiazetai na 3anadwseis passwd, o
> xronos 3ekinaei apo to mhden ka8e fora pou trexeis sudo.

στο Kubuntu όταν δοκίμασα 10 φορές να βάλω το password του root για να
μπω στο εργαλείο που εμφανίζει τα partitions, 10 φορές απέτυχε. Μπήκα κι
εγώ σαν root και ησήχασα... (εφόσον τελικά μπήκα σαν root μην μου πεις
οτι έβαλα λάθος pass!...  Τώρα γιατί απέτυχε να κάνει login το αφήνω σε
σας!)

> an 8eleis opwsdhpote ena monimo root shell exeis thn dynatothta na
> tre3eis ena apo ta parakatw:
> sudo -i
> sudo su
> sudo bash
> sudo -s -H

Εφόσον αυτό είναι το ίδιο επικύνδυνο με το να έχω κάνει login σαν root,
γιατί να μην κάνω login σαν root;

> oi ypoloipoi prospa8hsan na boh8hsoune pragmatika, allo pou eisai
> stenokefalos kai den tous akous. me to kairo 8a katalabeis kai 8a ma8eis
> kai esy.

Το οτι σε μια εβδομαδα, θα χρειάζομαι να τρέχω προγράμματα με δικαιώματα
root 1 ή 2 φορές τη μέρα δεν υπάρχει πρόβλημα. Τώρα όμως πρέπει να είμαι
μονίμως root. Άλλωστε τι στην ευχή; Στα Windows τόσο καιρό που ήμουνα
root δεν έπαθα τίποτα! (Βέβαια εκεί τα αρχεία που είναι open δεν
σβύνουνε - και η del δεν παρέχεται με περίεργα regular expressions - και
και και...)

Και φυσικά όσο πειραματίζομαι (τώρα και για 2-3 εβδομάδες) δεν είμαι
τρελός να βάλω δεδομένα μου στο ext3 partition. Προτιμώ να τα φυλάω στο
NTFS που το έχω readonly.