kubuntu root

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Apr 25 20:13:59 EEST 2006

On 2006-04-25 19:59, Chameleon <cham_gss at hotmail.com> wrote:

> siga ta auga
> opoios exei doulepsei se DOS kai h8ele na sbysei ta kryfa arxeia me
> DELTREE (epeidh h DEL h8ele prwta ATTRIB) 3erei ti shmainei mlkia...
>
> Ki otan 8a tre3eis thn "rm -fr" apo "/" akoma ki an den eisai root, 8a
> thn grapseis me fobo kyrioy... ;-P

Δε χρειάζεται όμως να τρέχει ο X server, όλα τα terminals, όλοι οι X
clients, κι οτιδήποτε άλλο τρέξει μέσα από το GUI με full δικαιώματα να
κάνει οτιδήποτε θέλει, οπουδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή.

> Twra malista ti na pw? Symfwna me to parapanw paradeigma e3agetai to
> symperasma oti prepei na apagoreytei na kaneis login se konsola san
> root kai na epitrepetai mono se KDE!

Συμφωνώ με σχεδόν όλη την πρόταση εκτός από το τέλος της.  Εγώ θα την
έγραφα:

    "Πρέπει να απαγορευτεί να κάνεις login ως root."

Όταν χρειάζονται έξτρα δικαιώματα, για τις λίγες εντολές που όντως τα
έχουν ανάγκη, υπάρχει το sudo.

> Allwste den eipa oti den einai epikindyno. Alla otan setareis ena
> mhxanima (kai oxi otan to xrhsimopoieis ka8hmerina) den nomizw na
> amfiballeis oti xreiazetai na trexeis pragmata san root poly syxna

Η εγκατάσταση ενός μηχανήματος γίνεται μια φορά.  Οι βλακείες γίνονται
οποιαδήποτε στιγμή, όπως π.χ. όταν έχεις γυρίσει από το bar που τά
'πινες με τον κολλητό σου και επειδή ήπιες μια μπύρα παραπάνω, σου
ξέφυγε κάτι στο xterm.

Λίγη παράνοια δε βλάφτει :P