teleiws dummy

Nick Demou ndemou at gmail.com
Mon Apr 3 00:30:20 EEST 2006

Την 1/4/2006, Chameleon <cham_gss at hotmail.nospam.com> έγραψε:
> exw empeiria apo eirwneia se newsgroups. Dokimases to comp.lang.c++?
> den eimai arxarios sta newsgroups. tis perissoteres fores antapodidw.
>
> auto pou fobamai einai mhn bare8oun na apantane kai meinw me apories

έφτιαξες κι εσύ βρε chameleon, την επίτομο εγκυκλοπέδια ερωτιματικών
σχετκά με το "linux το συμπαν και τα πάντα". Ψυχραιμία! σιγά-σιγά! Η
μετάβαση από windows σε linux δεν είναι εύκολη για την περίπτωση σου
(windows developer & most likely power user who wants to have a rich
and near perfect linux environment without investing too much time).
Την 2η μέθοδος που σκέφτεσε για να κάνεις το switch (μεταφέρω πρώτα
στα windows τις εφαρμογές που είναι κοινές και μετά αλλάζω το
λειτουργικό) την ακολούθησα κι εγώ και μου φάνηκε πως είναι πολύ
καλή*. Έχουν περάσει όμως μερικοί μήνες και ακόμα λύνω
μικροπροβληματάκια από δώ κι απο κεί. Το Linux δεν είναι τέλειο όπως
και τα windows δεν είναι τέλεια. To Linux όμως έχει γερές & σωστές
βάσεις (βλ. unix) έχει αποκτήσει φοβερή δυναμική (βλ. community) και
είναι ανοιχτό βιβλίο για έναν developer (με 127.535.627 σελίδες βέβαια
- γιαυτό πιάσε ένα κεφάλαιο κάθε φορά).

> h mhn 3efygei poly to 8ema.

εύκολο πολύ ευκολο :-)

> Kapote a8ela mou dhmioyrghsa ena flame 280+ posts sto
> comp.game.algorithms an 8ymamai kala. Aforouse "snow effect" an 8ymamai
> kala kai h syzhthsh 3efyge kai phre diastaseis ierou polemou kai
> 8eologikwn dogmatwn sxetika me th C++ kai thn Assembly.
>
> symperasma loipon, 8a apogohteutw kai 8a paw sta universal newsgroups
> (opou an 8ymamai kala einai poly snob oi typoi) mono an rwtaw kai den
> pairnw apanthseis.

συνήθως όχι - αντιθέτως πρέπει να ψάξεις ελάχιστα και να βρεις το
εξειδηκευμένο mailling list για την κάθε απορία

> προφανώς
> για ποιόν άλλο λόγο να εγκαταλείψω ένα πιο εύχρηστο λειτουργικό σύστημα
> για να παω σε ενα πιο δύσχρηστο;

γιατί είναι ελάχιστα πιο δύσχρηστο και πολύ μα πολύ πιο δυνατό,
σταθερό, ευελικτο και παραμετροποιήσιμο με άπειρο documentation και
φοβερό community και την μοίρα του την ελεγχουν κατά ένα σοβαρό τμήμα
προγραμματιστές και όχι το τμήμα marketing μιας πολυεθνικής που έχει
ξεχάσει τι θα πει σεβασμός και ηθική προ καιρού. Τώρα επειδή είσαι και
προγραμματιστής υπάρχει και κάτι ακόμα ΠΟΛΥ σημαντικό:

<<< Πριν μερικά χρόνια ένας φίλος μηχανικός αυτοκινήτων λυγουρευόταν
μια mercedes ως το επόμενο αυτοκίνητο του. Όταν ο γείτονας πείρε
ακριβώς το μοντέλο που είχε στο μυαλό του πήγε να το δει απο κοντά. Τα
μάτια του στάζαν μέλι καθώς θάυμαζε τις λεπτομέριες στην καμπίνα και
στο εξωτερικό του αυτοκινήτου. Στο τέλος άνοιξε το καπό. Τότε στάθηκε
εμβρόντυτος σαν να είχε δει σπασμένα σίδερα. Κοίταξε δεξιά αριστερά
για λίγο, προσπάθησε να δει απο κάτω και απ'το πλάι και μετά είπε:
"σκατά, αυτό είναι για κουστουμάτους!". >>>
Φαντάζομε κατάλαβες.

> Eyxaristw.

καλη τύχη στην μετάβαση - το τελικό αποτέλεσμα σίγουρα θα σε
ικανοποιήσει αλλά μην απατάσε: θέλει σίγουρα μια σοβαρή επένδηση
χρόνου από μέρους σου εκτός αν είσαι τυχερός και έχεις 2-3 κολητούς
που ασχολούνται σοβαρά με το linux.

* Προσοχή όμως στα distribution που επιλέγεις. Ξεκήνα με κάτι popular
και μετά περνάς στα πιο ειδηκά. Ααν μη τι άλλο θα έχεις και λειγότερα
προβλήματα με τα ελληνικά (γιατί κάποιος πριν απο σένα θα το έχει
ψάξει για suse/redhat/debian/ubuntu αλλά όχι για foobar linux), και
ένα πιο μεγάλο community να απαντήσει στους υπόλοιπους προβληματισμούς
σου.