gnome nautilus περιεργα

Neon Absentius absent at sdf.lonestar.org
Thu Sep 29 16:31:02 EEST 2005

On Wed, Sep 28, 2005 at 03:56:17AM +0300, Giannis Beredimas wrote:

> Καλά τα mp3, αλλά βίντεο πώς βλέπετε βρε παιδιά; :-?
>
> j/k of course.

Και γω που είπα ότι το desktop μου είναι ο Εμαξ, αστείο ήταν
(φυσικά).  Είχε όμως και μια σοβαρή συνιστώσα.  Ο Εμάξ ΚΤΓΜ είναι
πολύ καλή interface για πολλά από τα βασικά (και όχι μόνο)
προγράμματα.  Δεδομένου ότι σε ένα unixοειδές λειτουργικό μεγάλο
μέρος των δεδομένων είναι απλό text, τί καλύτερη interface από ένα
text editor?  Πάρε το file manager για παράδειγμα.  Συχνά χρειάζεσαι
κάτι παραπάνω από το "ls -al | less", για παράδειγμα μπορεί να
θέλεις να αλλάξεις κάποια αρχεία που λέγονται something.txt σε
something.txt.old αλλά θέλεις να τα εξετάσεις ένα ένα πρώτα γιατί
δεν είσαι σίγουρος ότι θέλεις να τα αλλάξεις όλα.  Τι θα κάνεις;
Έχεις δύο επιλογές, είτε να ξεκινήσεις κάποιο γραφικό file manager
και να κάνεις τις μετατροπές με το χέρι ή θα πάς στην γραμμή εντολής
θα δώσεις ls να εξετάσεις και αρχεία και μετά με κάποιο hack να
κάνεις μόνο τις επιθυμητές αλλαγές, πιθανόν να γράψεις και κάποιο
σκριπτάκι.  (Υπάρχουν κι άλλες επιλογές που είναι ενδιάμεσα πχ το
mc.)  Η λογική του Emacs user εδώ θα πει: «Αφού όλα τα δεδομένα που
εξετάζω ή/και τροποποιώ (στην συγκεκριμένη περίπτωση τα ονόματα των
αρχείων) είνα απλό κείμενο, γιατί να μην τα εξετάσω/τροποποιήσω
στον αγαπημένο μου editor χρησιμοποιώντας τις ίδιες τεχνικές
που χρησιμοποιώ για οποιοδήποτε άλλο text?»  Πάει λοιπό ο user
και γράφει μια mode που διευκολύνει το editing του output της
εντολής "ls -al" και ονομάζει το αποτέλεσμα dired mode.

Παρόμοια ισχύουν για πάρα πολλά βασικά utilities: το output είναι
(structured) text. Τι καλύτερο περιβάλλον για να το επεξεργαστείς
λοιπόν από ένα text editor;

--
Everyone is so overwhelmed by the hospitality. And so many of the
people in the arena here, you know, were underprivileged anyway, so