gnome nautilus περιεργα

Theodoros V. Kalamatianos thkala at softlab.ece.ntua.gr
Wed Sep 28 19:11:17 EEST 2005

On Tue, 27 Sep 2005, Neon Absentius wrote:

> [...]
> σταθερό θα συμφωνούσα απολύτως μαζί σου.  Όμως συχνά, το ποια αρχική
> ρύθμιση είναι η καλύτερη αλλάζει από χρήστη σε χρήστη αλλά και κατά
> την εξέλιξη του ίδιου του χρήστη.  Ειδικά όσον αφορά «επιφανειακά»
> θέματα όπως το τι theme θα χρησιμοποιήσεις, τι χρώματα θα
> χρησιμοποιήσεις στο syntax highlighting κτλπ που είναι βασικά θέμα
> αισθητικής είναι αδύνατον να επιλέξεις defaults που θα ικανοποιούν
> όλο τον κόσμο. Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, γάρ.  ΚΤΓΜ όχι μόνο δεν
> υπάρχει «σωστή» αισθητική αλλά ο ίδιος ο όρος μάλλον αποτελεί

Νομίζω ότι για να μιλήσουμε για αισθητική πρέπει πρώτα να έχουμε λύσει τα
περισσότερα προβλήματα που αφορούν τη χρηστικότητα ενός προγράμματος. Και
νομίζω ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις είναι εφικτό να έχεις αρχικές
ρυθμίσεις που να μην δυσαρεστούν, αν όχι να ικανοποιούν, το 80% των
χρηστών. Το υπόλοιπο 20% που θέλει το κάτι παραπάνω και έχει το χρόνο να
το επιδιώξει μπορεί πάντα να το κάνει.

> [...]
> defaults.  Άλλα βολεύουν τον αρχάριο και άλλα τον power user.  Στο
> help.gnu.emacs κάθε τόσο υπάρχουν flamewars μεταξύ αυτών που
> υποστηρίζουν αρχικά defaults κατάλληλα για αρχάριους (να
> προσελκύσουμε νέους χρήστες, λένε) και αυτών που θέλουν τα αρχικά
> defaults να είναι κατάλληλα για τους έμπειρους χρήστες (γιατί να
> κάθομαι να χάνω την ώρα μου στο customization, αφού οι περισσότεροι
> καινούριοι χρήστες ούτως ή άλλως θα τα παρατήσουν και αυτοί που δεν
> θα τα παρατήσουν θα καταλήξουν στα δικά μας defaults, τους απαντούν).

Χμμ, εδώ βοηθάει η λογική των themes. Αντί να περιμένεις από το χρήστη να
κάνει κάθε ρύθμιση χωριστά, του δίνεις διάφορα έτοιμα σετ, ώστε να μπορεί
να ξεκινήσει από αυτά και με μικροαλλαγές να φτάσει εκεί που θέλει.
Προϋπόθεση όμως είναι τα themes να είναι άμεσα διαθέσιμα. Μου είναι
εντελώς άχρηστα αν πρέπει να τα κατεβάσω από το net, και ακόμα περισσότερο
αν πρέπει να ψάξω για να τα βρω.

Τώρα από emacs δεν ξέρω - κάθε φορά που πήγαινα να τον δοκιμάσω μου
φαινόταν ότι έπρεπε να αποκτήσω άλλα 10 δάχτυλα για να τον καταφέρω - αλλά
ίσως θα μπορούσαν να δώσουν 3-4 σετ default ρυθμίσεων (π.χ. new user,
experienced user, elite user) που το καθένα να επεκτείνει το προηγούμενό
του, ώστε η καμπύλη εκμάθησης να είναι ομαλή. Ίσως και να το έχουν κάνει
τώρα - όταν τον είχα δοκιμάσει το μόνο που είχα βρει ήταν τα διάφορα
emulations, οπότε προτιμούσα να παίξω με το real thing :-)

Φιλικά,

Θεόδωρος Καλαματιανός