programmers text editor

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Sun Sep 25 11:31:58 EEST 2005

> Δεν είναι ανάγκη να μάθεις και τους δύο, από τη πρώτη στιγμή μπορείς να δεις
> τις διαφορές τους και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να διαπιστώσεις ποιός
> είναι αυτός που σου ταιριάζει περισσότερο. Είναι θέμα αισθητικής επιλογής
> περισσότερο, παρά λογικής σύγκρισης.

Θα διαφωνήσω. Δυστυχώς αν το κάνεις αυτό τα κριτήριά σου θα είναι αυτά
του αρχαρίου και όχι αυτά του έμπειρου. Π.χ. ο αρχάριος μπορεί να κρίνει
ότι τα keybindings αμφότερων των editor δεν είναι καλά, αφού του είναι
δύσκολο να τα συνηθίσει. Αν δεν του εξηγήσει κάποιος έμπειρος ότι τα
keybindings αμφότερων είναι καλύτερα από αυτά του notepad, δεν
πρόκειται να το μαντέψει μόνος του. Αλλά ακόμα κι αν ένας έμπειρος
εξηγήσει ό,τι μπορεί, δεν μπορεί να εξηγήσει τι βρίσκεται στη συνολική
αίσθηση του editor που τον κάνει καλύτερο.

Εν πάση περιπτώσει, έχω χρησιμοποιήσει vi+vim για δέκα χρόνια και εδώ
και τρεις μήνες το έχω γυρίσει στον emacs. Αυτό που έχω να πω είναι
ότι "all editors suck. Vim and emacs suck less." Έχω πολύ συγκεκριμένη
άποψη για τις (πολύ σοβαρές) αδυναμίες του καθενός έντιτορ σε σχέση με
τον άλλο, αλλά αυτή τη στιγμή δεν θέλω να πω περισσότερα για να μην
έχουμε φλέιμ. Ελπίζω σε κανένα εξάμηνο που θα έχω εξοικειωθεί λίγο
καλύτερα με τον emacs να έχω όρεξη να γράψω τη συγκριτική έκθεση.

--
Antonios Christofides
+30-2661020814