programmers text editor

Nick Demou (enLogic) ndemou at enlogic.gr
Sat Sep 24 13:19:01 EEST 2005

με αφορμή το μύνημα του Giorgos Keramidas:

>Ειδικά αν έχεις το ctrl-A hardwired στη σπονδυλική σου στήλη και
>ξεχνιέσαι μόνιμα, πατάς ctrl-A θέλοντας να πας στην αρχή μιας γραμμής κι
>ανακαλύπτεις ότι ναι, τελικά, πρέπει να αφήσεις τη normal θέση των
>χεριών σου στο keyboard, να ψάξεις με το μάτι και να πατήσεις το HOME!
>
>Μπλιαχ

δραπέτευσα από το windows desktop πριν 2-3 βδομάδες και ψάχνω για κάτι
βολικό σε text editor για προγραμματιστές. Στα windows είχα λατρέψει το
textpad. Aπλό στην αρχή αλλά αρκετά δυνατό και πλήρες στη συνέχεια (να
νε καλά οι δημιουργοί του που δεν φοβηθήκανε να βάλουν πράγματα όπως ας
πούμε regexps). Στο linux από ότι βλέπω υπάρχουν πολές επιλογές... πάρα
πολές επιλογές... απελπιστικά πάρα πολλές επιλογές. Οπότε σκέφτηκα να
ζητήσω την γνώμη σας: Τι δουλεύετε εσείς? Τι σας αρέσει? Αν είμαι πολύ
τυχερός και έχει δουλέψει κανείς στο TextPad μήπως ξέρει κάτι παρόμοιο
που να το θεωρεί καλό για τέτοιες δουλειές?
Θέλω να γράφω απλό κώδικα για python, bash, c αλλά και σχετικά μεγάλο
κώδικα (δεκάδες αρχεία - δεκάδες χιλιάδες γραμμές) για μια "κουφή"
γλώσσα προγραμματισμού για μικροελεγκτές (8bit CPUs που χρησιμοποιούνται
σε διάφορες συσκευές και αυτοματισμούς)
Να σημειώσω πως δοκίμασα λίγο τον emacs και έπαθα "πολιτισμικό σοκ". Όλα
είναι πολύ διαφορετικά από ότι είχα συνηθίσει. Αν βέβαια αξίζει τον κόπο
και δεν υπάρχει καλύτερη (ή ανάλογα καλή) επιλογή θεωρώ ότι θα
προσαρμοστώ (έχω δουλέψει χιλιάδες εφαρμογές από την εποχή του Sinclair
Spectrum μέχρι τώρα και άλλη μία δεν θα μου πάρει πολύ για να την
συνηθίσω). Αν όμως μπορώ να γλιτώσω την βασανιστική περίοδο προσαρμογής
θα το προτιμήσω.