FreeBSD related questions

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Fri Sep 16 15:33:20 EEST 2005

On 2005-09-16 11:03, Kostas Zorbadelos <kzorba at otenet.gr> wrote:
> Theoro oti to sygkekrimeno den einai OFF topic tis listas...

Γενικά ίσως να είναι λίγο, αλλά είναι γνωστό ότι σε αυτή τη λίστα
συχνάζω κι εγώ, οπότε ας μου συγχωρήσει ο κόσμος την απάντηση :P

> Kano ta prota mou vimata sto FreeBSD kai egkatestisa sto PC mou sto
> spiri tin 5.4-RELEASE gia amd64. Yparxoun 2 themata:
>
> - Thelo na ftiaxo tin konsola me megalyteri analysi. To vidcontrol den
>   exei apotelesma, kathos apo o,ti katalava prepei na exo VESA
>   ypostirixi ston vga driver, pragma pou apaitei recompile toy
>   kernel.

Το VESA support σε releases πριν το 6.0 (που είναι σε beta στάδιο τώρα)
είναι ελαφρώς ανύπαρκτο.  Υποστηρίζει μόνο VESA_800x600 ανάλυση κι αυτό
όχι σε όλες τις κάρτες γραφικών.  Κάποια στιγμή μέσα στο καλοκαίρι,
έγραψε από την αρχή σχεδόν ο Xin Li το VESA support του syscons, και
πλέον δουλεύει αρκετά καλύτερα σε περισσότερες κάρτες.  Μην φανταστείς
όμως τίποτα τρομερά πράγματα.  Για παράδειγμα, σε μια Intel κάρτα που
έχω στο workstation της δουλειάς δεν παίζει το syscons/VESA support αλλά
δουλεύει σχετικά καλά το VESA support των X.org.

Ναι, καλά το είδες όμως.  Το VESA mode support δεν είναι compiled in
στους GENERIC πυρήνες των releases, οπότε χρειάζεται να κάνεις rebuild
τα πάντα με πιο πρόσφατο source tree.

>   Akouthontas loipon to handbook piga na kano to recompile
>   prosthetontas to options VESA. Akolouthisa to Procedure 2. "Building
>   a Kernel the "New" Way. To config mou vgazei omos unknown option
>   VESA

Εχεις ήδη κάνει δηλαδή "make buildworld" και κόλλησες στο "buildkernel"
επειδή δεν παίζει το config(8); Το συγκεκριμένο section στο Handbook
πάσχει από ένα πρόβλημα που είναι αρκετά δύσκολο να λυθεί.  Δεν μπορεί
να περιέχει όλα όσα χρειάζονται και δεν είναι αρκετά αυτά που λέει.  Η
Σωστή(ΤΜ) διαδικασία για update του FreeBSD δεν είναι να κάνεις rebuild
απλά τον πυρήνα, αλλά όλο το σύστημα[1].

[1] Αλλιώς υπάρχει περίπτωση εργαλεία η top(1), ps(1) κι όσα
χρησιμοποιούν την libkvm για να προσπελάσουν kernel structures να μην
παίζουν σωστά.

Για λεπτομέρειες δες το αρχείο /usr/src/UPDATING και συγκεκριμένα το
τμήμα του που ξεκινάει με:

% COMMON ITEMS:
% [...]
%
%         To rebuild everything and install it on the current system.
%         -----------------------------------------------------------

Όπως και να χει...  Για να είμαστε σίγουροι ότι δεν έκανες κάτι λάθος
στο kernel config αρχείο σου, στείλε μου σε ένα attachment το τρέχον
kernel config σου και θα κοιτάξω τι διαφορές έχει με το GENERIC.  Τότε
θα μπορώ σίγουρα να σου πω αν έχει κάτι λάθος και τι είναι αυτό.

> [...]
>   [3] http://www.unixpages.com/disp/24.html
>   [4] http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/articles/fonts/virtual-console.html

> - To PC mou einai amd64 opos anefera kai to motherboard vasizetai sto
>   NVIDIA Nforce3 250 chipset. O default kernel den mporei na
>   anagnorisei to agp. H katastasi pou antimetopizo einai akrivos ayti
>   pou perigrafetai sto thread [1], to opoio omos telika den exei
>   'eytixi' kataliksi (oti to agp gia ayto to chipset ypostirizetai
>   telika se ayto to version). Gnorizei kaneis an yparxei ypostirixi

Δεν είμαι σίγουρος αν υπάρχει καλό support για Nforce chipsets.  Πολύς
κόσμος έχει προβλήματα με αυτά και από ότι θυμάμαι δεν έχει βρεθεί άκρη :-/

>   [1] http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-amd64/2005-April/004307.html
>
>   Eipa na steilo prota tis erotiseis edo, prin apeythyntho stis
>   sxetikes listes tou freebsd project. Dystyxos asxoloumai me to
>   systima ston eleythero xrono mou pou einai elaxistos kai den exo
>   simantiki proodo...

Στείλε μου και προσωπικά email όποτε θες.  Γενικά προσπαθώ να απαντώ στα
μηνύματά μου σχετικά γρήγορα.  Αν δεν ξέρω την απάντηση, το πιο πιθανό
είναι να σε ανακατευθύνω σε κάποια σχετική λίστα, αλλά αυτό γίνεται
σπάνια πλέον ;)

- Γιώργος