Pio file system gia taxytita

Nicholas K. Dionysopoulos nikosdion at yahoo.gr
Sun Oct 30 21:20:47 EET 2005

DJ Art wrote:

> Το έχω δεί κι εγώ αυτό, ακριβώς στην έκδοση που αναφέρεις, αλλά η
> αλήθεια είναι πως είχε bug το release του kernel εκείνη την εποχή.
> Πάντως, με λίγη προσοχή και αποφεύγοντας τις συγκεκριμένες εκδόσεις, δεν
> αντιμετώπισα data loss ή corruption.
>
> Κατά τα άλλα, όλα αυτά τα χρόνια που το τρέχω δεν έχει παρουσιάσει ποτέ
> πρόβλημα.

Την είχα πάθει με ReiserFS, αλλά αυτό ήταν πριν ένα χρόνο και κάτι ψιλά.
Μετά από ένα απλό, κοινό και σωστό reboot, πήρα το /home στο χέρι (δικό
του partition με ReiserFS). Ούτε fsck έτρωγε, ούτε τίποτα. Τελικά έφαγε
format το partition.

> Ενώ αντιθέτως με το ext3, όσες φορές κι αν το δοκίμασα, είχα data loss
> μετά από fsck.

Πριν 4-5 εβδομάδες χρειάστηκε να επαναφέρω από τους νεκρούς ένα ext3 στο
file server στη δουλειά, μετά από μια γενναία διακοπή ρεύματος (και ένα
UPS που το επόμενο πρωί το πέταξα στα σκουπίδια). Με το που πήγα να κάνω
fsck πήρα τα @@ μου, γιατί -απ'ότι μου έδινε να καταλάβω- το journal
είχε καταστραφεί οριστικά. Έχοντας τη φαεινή ιδέα να του ξηλώσω το
journal και έχοντας τον Θεό μαζί μου, επανέφερε ολόκληρη την δομή
καταλόγων στο /lost+found, ούτε byte χαμμένο.

Κατά τ' άλλα, άλλες 10 φορές που έριξα cold reset στο μηχάνημα στο σπίτι
(καταραμμένο hardware) με ανοιχτά αρχεία ολόκληρη την Άρτα και τα
Γιάννενα, απλά στο boot έγινε replay το journal και όλα έπαιξαν μια χαρά.

Με αυτά και με τούτα ψηφίζω ext3, με έσωσε πολλές φορές και δεν με
κρέμασε καμμία. Ή απλά είμαι _πολύ_ τυχερός μαζί του :)

--
Νικόλαος Κ. Διονυσόπουλος
Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός