Metafrash MediaWiKi...

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Sat Oct 8 10:33:31 EEST 2005

Christos Nouskas wrote:
> Θύμησέ μας κιόλας τί ψήφισε το ΠΑ.ΣΟ.Κ. (+3") για τις πατέντες και
> αναρωτήσου γιατί εκνευρίστηκαν λίγο μερικοί εδώ μέσα (δεν μας ενδιαφέρει

Συγγνώμη που τσιμπάω, αλλά είναι η 18η φορά που γίνεται αναφορά στο τι
ψήφισε το ΠΑΣΟΚ για τις πατέντες και προφανώς υπάρχει μεγάλη άγνοια
για το τι ψήφισε.  (Δυστυχώς υπάρχει και έντονη αχρωματοψία: πολλά
άτομα βλέπουν μόνο μαύρο και άσπρο.  Δεν μπορούν να φανταστούν ότι
κάποιος μπορεί να ψήφισε υπέρ πατεντών λογισμικού χωρίς να είναι από
τους μεγαλύτερους εγκληματίες στην ιστορία της ανθρωπότητας.)

Το ΠΑΣΟΚ, στην πρώτη ανάγνωση του Ευρωκοινοβουλίου το Σεπτέμβριο του
2003, ψήφισε άθλια.  Υπάρχουν βασικά δύο λόγοι γι' αυτό:

* Η εισηγήτρια του Ευρωκοινοβουλίου, Arlene McCarthy, που προερχόταν
  από το χώρο του PSE (της ευρωπαϊκής πολιτικής ομάδας στην οποία
  ανήκει το ΠΑΣΟΚ), ήταν υπέρ των πατεντών λογισμικού.
* Το ΠΑΣΟΚ ήταν στην κυβέρνηση.

Στη δεύτερη ανάγνωση του Ευρωκοινοβουλίου, τον Ιούλιο του 2005, όλο το
Ευρωκοινοβούλιο ψήφισε την απόρριψη της οδηγίας.  Ο βασικός λόγος γι'
αυτό φαίνεται να είναι ότι επειδή τα πράγματα ήταν οριακά, και οι δύο
πλευρές φοβόντουσαν την υπερίσχυση των τροπολογιών της άλλης πλευράς,
οπότε συμφώνησαν όλοι μαζί στην απόρριψη.  Έτσι, ουδείς γνωρίζει τι θα
ψήφιζε καθένας αν δεν ψήφιζε απόρριψη.  Εντούτοις, οι ενδείξεις είναι
ότι το ΠΑΣΟΚ θα ψήφιζε εναντίον των πατεντών λογισμικού, και γι' αυτό
υπάρχουν βασικά οι εξής λόγοι:

* Ο εισηγητής του Ευρωκοινοβουλίου, Michel Rocard, επίσης από το PSE,
  ήταν εναντίον των πατεντών λογισμικού.
* Το ΠΑΣΟΚ δεν ήταν κυβέρνηση.
* Φαίνεται ότι υπήρχαν οδηγίες από Ελλάδα για στήριξη του Rocard.
  Νομίζω ότι αυτές οι οδηγίες ήταν αποτέλεσμα δουλειάς της ίδιας (ή
  συναφούς) ομάδας με αυτή που ασχολήθηκε με τη μετάφραση του
  mediawiki.

Ο λόγος για τον οποίο έχει σημασία το αν το κόμμα είναι ή δεν είναι
στην κυβέρνηση είναι πως, όταν είναι, δέχεται έντονες πιέσεις από τον
Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, την υπηρεσία που χορηγεί τις
πατέντες στην Ελλάδα.  Θα έχετε δει τον Υπουργό Ανάπτυξης να βγαίνει
στην τηλεόραση παρέα με τον ΟΒΙ (π.χ. σε απονομές βραβείων στις
καλύτερες πατέντες), και αυτό θα έπρεπε να σας δώσει μια ιδέα των
τρομερών δυσκολιών που συνεπάγεται.  Οι ευρωβουλευτές πολύ δύσκολα θα
ψηφίσουν κάτι που θα δυσαρεστήσει την κυβέρνηση.  Γι' αυτό και το να
ψηφίσει η ΝΔ καλά στη δεύτερη ανάγνωση ήταν πολύ δυσκολότερο απ' ό,τι
στην πρώτη (δεν έχω πλήρη εικόνα τι θα ψήφιζε στη δεύτερη, και δεν
θέλω να πω δημοσίως όση εικόνα έχω).

Η βοήθεια που μας έδωσε το ΠΑΣΟΚ στη δεύτερη ανάγνωση ήταν σημαντική.
Καταρχήν δύο ευρωβουλευτές του ΠΑΣΟΚ, η Μαρία Ματσούκα και ο Σταύρος
Αρναουτάκης, ήταν ανάμεσα στους εξήντα κάτι ευρωβουλευτές που
υπέγραψαν το restart motion τον περασμένο Δεκέμβριο.  Η βοηθός μιας
άλλης ευρωβουλευτίνας μού έλεγε τα πάντα καθησυχαστικά νέα από το
ΠΑΣΟΚ.  Μέσα σε ένα ευρωκοινοβούλιο γεμάτο από αμέτρητους
επαγγελματίες lobbyists από μεγάλες εταιρείες, που με μεγάλο
επαγγελματισμό φλόμωναν τους ευρωβουλευτές στη μπαρούφα, είχε φύγει
από πάνω μου ένα μεγάλο βάρος: δεν χρειαζόταν πια να ασχολούμαι με το
ΠΑΣΟΚ, γιατί ασχολείτο κάποιος άλλος με αυτό.

Όσοι πάσχουν από αχρωματοψία θα πρέπει να επανεξετάσουν ορισμένες
παραδοχές τους:
* Ότι επειδή οι ίδιοι είναι εναντίον των πατεντών λογισμικού,
  αυτομάτως θα πρέπει όσοι δεν είναι εγκληματίες να είναι και αυτοί
  εναντίον.
* Ότι ο κάθε ευρωβουλευτής έχει τον άπειρο χρόνο στη διάθεσή του να
  ασχοληθεί διεξοδικά με το κάθε θέμα.
* Ότι το Ευρωκοινοβούλιο δεν είχε καμία άλλη σοβαρή υπόθεση να
  ασχοληθεί εκτός από τις πατέντες λογισμικού.
* Ότι είναι εύκολο να καταλάβει ένας άνθρωπος άσχετος με το
  αντικείμενο τι σημαίνει πατέντες λογισμικού.  Ή ότι με το που θα
  εξηγήσω σε έναν ευρωβουλευτή τι σημαίνει, αυτομάτως ο ευρωβουλευτής
  θα πρέπει αυτομάτως να συμφωνήσει ολόψυχα μαζί μου, παρόλο που
  υπάρχουν πολύ περισσότεροι και ικανότεροι lobbyists από μένα που με
  πολύ πειστικό τρόπο εξηγούν τα αντίθετα.
* Ότι οι ευρωβουλευτές δεν είναι άνθρωποι αλλά μηχανήματα.

Αν εγώ, ο Γλέζος, ο Μπόλης, ο Ζάβρας, και όσοι άλλοι ασχολήθηκαν με
τις πατέντες λογισμικού ανά την Ευρώπη και τον κόσμο, είχαμε
ακολουθήσει τη δικιά σας τακτική, και πηγαίναμε στα γραφεία των
ευρωβουλευτών του ΠΑΣΟΚ για να τους βρίσουμε για το τι είχαν ψηφίσει
στην πρώτη ανάγνωση, τώρα θα είχαμε μια ωραία οδηγία της ευρωπαϊκής
ένωσης που θα επέτρεπε να πατεντάρεται η πρόσθεση φυσικών αριθμών και
θα έπρεπε όλα τα μπακάλικα να πληρώνουν licensing.

Αντί λοιπόν να μαλακίζεστε γράφοντας κοτσάνες, πηγαίνετε καλύτερα
αγοράστε μερικές καρτ-ποστάλ, εκφράστε την ευγνωμοσύνη σας και στείλτε
τις στις εξής διευθύνσεις:

Maria Matsouka               Stavros Arnaoutakis
European Parliament          European Parliament
Bât. Altiero Spinelli        Bât. Altiero Spinell
11G218                       11G258
60, rue Wiertz               60, rue Wiertz
B-1047 Bruxelles             B-1047 Bruxelles
Βέλγιο                       Βέλγιο

και αν θέλετε να κρατήσετε ίσες αποστάσεις απ' όλα τα κόμματα, γράψτε
και στους εξής:

Marie Panayotopoulos-Cassiotou       Giorgos Dimitrakopoulos
European Parliament                  European Parliament
Bât. Altiero Spinell                 Bât. Altiero Spinell
08E217                               08E157
60, rue Wiertz                       60, rue Wiertz
B-1047 Bruxelles                     B-1047 Bruxelles
Βέλγιο                               Βέλγιο

Diamanto Manolakou                   Giorgos Karatzaferis
European Parliament                  European Parliament
Bât. Altiero Spinell                 Bât. Altiero Spinell
07F349                               13G206

--
Antonios Christofides
+30-2661020814