[Open-source] Re: Metafrash MediaWiKi...

Giannis Papadopoulos ipapadop at inf.uth.gr
Thu Oct 6 18:14:25 EEST 2005

Panagiotis Kranidiotis wrote:
> Ζούμε σε έναν κόσμο που στηρίζεται στην ιδιοτέλεια και επιτέλους ας
> συνειδητοποιήσουμε ότι αυτο ακριβώς το χαρακτηριστικό μας είναι που
> κινεί τα πάντα. Κάποιος κάνει κάτι γιατί έχει να κερδίσει κάτι από αυτό.
> Δόξα; γνώση; εμπειρία; διασκέδαση; χρήμα; εξουσία; Έχει σημασία τελικά;

Δεν έχει; Και ξεχνάς και το "κάνω κάτι γιατί έτσι γουστάρω" ή το ακόμα
πιο κλασικό "κάνω κάτι για να με γνωρίσω", όπως τόσα χρόνια γινόταν με
διαφόρους μεγάλους επιστήμονες και μη...

Προσωπικά, να κερδίζει κάποιος (εννοώ χρήματα) από το open-source δεν με
ενοχλεί, ίσα-ίσα χαίρομαι και μακάρι να μπορούσα και εγώ. Από την άλλη,
με ενοχλεί όταν καπηλεύονται διάφοροι το ανοιχτό και το ελεύθερο.

Όσο με ενοχλούν διαφημίσεις του στυλ "η εταιρία φύτεψε τόσα δεντράκια",
άλλο τόσο με ενοχλεί "εμείς του τάδε χρησιμοποιούμε ανοιχτό λογισμικό".

Κάνε το καλό και ρίξ'το στο γιαλό. Είναι τόσο δύσκολο για τον Έλληνα να
το καταλάβει αυτό; Πρέπει πάντα να κερδίζει κάτι; Ή ακόμα χειρότερα,
πρέπει πάντα να αποσκοπεί στο να κερδίζει κάτι;

> Η ουσία είναι ότι όλοι ασχολούνται με κάτι γιατί έχουν όφελος από αυτό
> που κάνουν. Αλλιώς δεν υπάρχει νόημα να ασχολούνται με αυτό. Είναι
> βαρετό.

Ή ξεχνάς την περίπτωση της προσωπικής ικανοποίησης ή το όφελος του
κοινωνικού συνόλου..

> [...]
> κόμμα εξουσίας. Αυτό σημαίνει ότι αργά ή γρήγορα (ας μην γελιόμαστε έτσι
> είναι δομημένο το πολιτικό μας σύστημα) θα βρεθεί και πάλι στην εξουσία.
> Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι που θα καθορίζουν την επίσημη πολιτική του
> κράτους που ζούμε θα έχουν μια μεγαλύτερη οικιότητα στο θέμα απ'ότι
> είχαν μέχρι τώρα. Οι άνθρωποι που θα καθορίζουν προδιαγραφές, που θα
> ρυθμίζουν την εκπαιδευτική λειτουργία, που θα κάνουν τελικά όλα αυτά τα
> πράγματα που κάνει μια κυβέρνηση θα είναι γνώστες της ύπαρξης του ΕΛΛΑΚ
> και πολύ πιθανά χρήστες και ένθεροι υποστηρικτές. Και εμείς

Μα δεν γκρίνιαξε κανείς επειδή το συγκεκριμένο κόμμα το χρησιμοποιεί.
Πολύ καλά κάνει και όταν και αν έρθει στην εξουσία, να περάσει παντού
ανοιχτό λογισμικό.

Απλώς ο τρόπος προβολής ήταν κάπως.

--
one's freedom stops where others' begin

Giannis Papadopoulos
http://dop.users.uth.gr/
University of Thessaly
Computer & Communications Engineering dept.